RSS

Ψειρες

26 Ιαν

Προστατευθείτε φυσικά.

 
 
 
Το θέμα με το οποίο θ’ασχοληθώ σήμερα απασχολεί όλους τους γονείς και ταλαιπωρεί σχεδόν κάθε παιδί. Είναι αυτά τα ενοχλητικά και επικίνδυνα παράσιτα που λέγονται ψείρες.
  Οι ψείρες είναι οι παλαιότεροι σύντροφοι των ανθρώπων και παρόλο που από μόνες τους δεν προκαλούν ασθένειες, μπορούν όμως να μεταδώσουν πολύ επικίνδυνες ασθένειες, όπως  ο τύφος. Μία ψείρα ποτέ δεν θα εγκαταλείψει από μόνη της το κεφάλι στο οποίο παρασιτεί, διότι εκεί βρίσκει καταφύγιο, τροφή, ζέστη και υγρασία. Κάθε 3 – 6 ώρες, το έντομο ανακουφίζει την πείνα του με αίμα, γεγονός που ευθύνεται για τον έντονο κνησμό (φαγούρα) που προκαλείται. Ωστόσο, ο κνησμός, αν και χαρακτηριστικός, συχνά δεν εμφανίζεται ή εμφανίζεται όταν η προσβολή έχει προχωρήσει αρκετά.
Τα παλαιότερα χρόνια χρησιμοποιούσαμε διάφορες ουσίες για την καταπολέμησή της όπως ξύδι,  πετρέλαιο, κάποιες επικίνδυνες σκόνες, που από την μια είχαν πολύ έντονη μυρωδιά και από την άλλη ήταν επιβλαβή για το τριχωτό και το δέρμα της κεφαλής, αλλά και για το αναπνευστικό σύστημα. Τώρα, στο εμπόριο υπάρχουν διάφορα σκευάσματα. Κάποια από αυτά δεν είναι πια τόσο αποτελεσματικά (όπως αυτά που περιέχουν Permathrin), διότι από την αλόγιστη χρήση τους οι ψείρες έχουν αναπτύξει μεγάλη αντοχή και δεν σκοτώνονται. Κάποια άλλα είναι σχεδόν 100% αποτελεσματικά (αυτά που περιέχουν την ουσία Carbaryl), είναι όμως επικίνδυνα γιατί μπορεί να προκαλέσουν καρκινογένεση.

Γνωρίζετε ότι οι ψείρες μπορούν να καταπολεμηθούν και να προστατευθούμε από αυτές με εντελώς φυσικά υλικά χωρίς να χρησιμοποιήσουμε φάρμακα και επικίνδυνες χημικές ουσίες; Τα θαυματουργά  αυτά φυσικά υλικά είναι τα αιθέρια έλαια! Για καταπολέμηση ακολουθείστε τα παρακάτω:

  Λοσιόν: Προσθέστε 2 σταγόνες ελαίου ευκαλύπτου και από μία σταγόνα ελαίων λεβάντας και πελαργόνιου σε 1 κουταλάκι λοσιόν.

 Αντισηπτικό μείγμα: Από 2 σταγόνες ελαίων ευκαλύπτου λεβάντας και πελαργόνιου μαζί με 2,5 κουταλάκια ξίδι σε 240 ml νερό. Μαλάξτε με τη λοσιόν το κεφάλι του παιδιού και αφήστε το για μισή ώρα. Χτενίστε τα μαλλιά με πολύ λεπτή χτένα και λούστε το κεφάλι του παιδιού, ξεπλένοντας πολύ καλά. Τέλος, ξεπλύνετε με το αντισηπτικό μείγμα, προσέχοντας να πάει το μείγμα σε όλο το κεφάλι και να βρέξει όλες τις τρίχες. Επαναλάβετε κάθε μέρα μέχρι να εξαφανιστούν τα αβγά και οι ψείρες. Προληπτικά, εναντίων μελλοντικής προσβολής, χρησιμοποιήστε το ίδιο μείγμα ως τελικό ξέβγαλμα κάθε φορά που λούζεται το παιδί. Προειδοποίηση: προφυλάξτε τα μάτια του παιδιού από τα αιθέρια έλαια. 

Επίσης, υπάρχει BIO σαμπουάν που δεν περιέχει «επιθετικά» συστατικά αλλά αγνές φυτικές πρώτες ύλες που προέρχονται από βιολογική καλλιέργεια (χωρίς συνθετικά συντηρητικά, χρώματα, αρώματα και παρασιτοκτόνα).

 

 

 
23 σχόλια

Αναρτήθηκε από τον/την στο 26/01/2010 in Υγεία και ευεξία

 

23 responses to “Ψειρες

  1. PANAGIOTIS

    26/01/2010 at 20:43

    πολύ χρήσιμη η ανάρτησή σου ,δεν ήξερα για αυτα τα ΄΄μαγικά\’\’ βοτάνια

     
  2. ποκαχόντας

    26/01/2010 at 20:44

    αχ βρε βιοελενη μου…να ηξερες τι ειχα τραβηξει απο τη κορη μου.και ειχε παρα πολυ μαλλι κ μακρυ…και [ευαισθητο στο χτενισμα]κι αντε μετα να τα χτενισεις με κεινο το μικρο [χτενακι]τωρα πια ….για τα εγγονια μου υγ..πραγματικα πολυ καλη αναρτηση φιλια βιοελενη μου!!!!

     
  3. Bio-Μπαξές

    26/01/2010 at 20:47

    Φιλιά κι από μένα.Σας παράτησα αλλά δεν σας ξέχασα.Μου λείψατε!

     
  4. Παναγιώτης

    26/01/2010 at 20:51

    πες Ελένη!!!!όχι όπως η μάνα μου που με ράντιζε με ξύδικαι δε με πλησίαζε κανένας!!!!!!!!!!(έτσι εξηγείται τελικά γιατί είμαι τύφλα στη μελαγχολία…:P)φιλιααααααααααα

     
  5. iannis

    26/01/2010 at 20:54

    Καλησπερα φιλαρακι!!!!πολυ ενδιαφερουσες οι πληροφοριες σου!!!!Παλια ειχα προβλημα με την κορη μου στο σχολειο.Μαλιστα και η Δωρα..ειχε κολλησει δυο τρεις φορες..γιατι ερχονται παιδακια στο γιατρειο της.Μεχρι που σκεφτηκε να βαψει τα μαλλια της.Λενε οτι η ψειρα δεν πηγαινει σε βαμμενα μαλλια.Παντως…αν και κοιμομουν…με την γυναικα μου..(χαχαχα!!)ποτε δεν κολλησα.Αρα..μαλλον πηγαινουν..επιλεκτικα…απ\’οτι φαινεται!!!Καλο βραδυ…..

     
  6. yannidakis

    26/01/2010 at 21:01

    δε θα σχολιασω επι του θεματος. Μικρος υπηρξα θυμα δις & δεν ηταν η πιο ευχαριστη εμπειρια.Αυτο που θα ηθελα να γραψω ειναι πως οι αναφορες σου αυτες ειναι πολυ σημαντικες & εχουν αμεση σχεση με το χαρακτηρα της σελιδας. Προσωπικα αισθανομαι πως ενημερωνομαι απο "τον ειδικο" & αυτο μαρτυρει τη χρησιμοτητα της σελιδας σου :[

     
  7. Ντόρα

    26/01/2010 at 21:06

    Εγω ευτυχως δεν αντιμετωπισα τετοιο θεμα με το γιο μου.Παντως οι συμβουλες ειναι τελειες.Ευχαριστουμε Ελενακι ..καλο βραδυ.

     
  8. Aeolos

    26/01/2010 at 21:19

    Πολύ χρήσιμη η ιδέα σου, Ελενίτσα. Μεγάλωσαν πια τα παιδιά μου, αλλά πέρασαν τα πάνδεινα -ειδικά η κόρη μου… Κάτι για να … κατοικηθεί από τα συμπαθηκά έντομα, μαζί με το σπιτάκι τους, ένα άδειο από μαλλιά κεφάλι, υπάρχει ? … :Ρ Πολλά φιλιά και μια γλυκειά καληνύχτα, στη Θεά !

     
  9. Lady of Avalon

    26/01/2010 at 21:56

    Προληπτικά της έβαζα μηλόξυδο της APIVITA ή του Κορρε δε θυμάμαι…Σε ευχαριστούμε Ελένη μου. Θα πω μόνο το εξής: Θεωρώ καθαρά θέμα τύχης το ότι η κόρη μου μέσα στα 5 χρονια σχολικής ζωής δεν έχει κολλήσει. Δε θεωρώ με τίποτα ότι είναι πιο καθαρή από τις φίλες της που κολλήσανε και που παραδόξως εκείνη δεν κόλλησε. Πιστεύω ότι πρέπει να έχει να κάνει και με την μυρωδιά που εκπέμπει κάθε σώμα ή με το Pha του δέρματος… δεν εξηγείται διαφορετικά.Καλό βραδι φιλενάδα ;)

     
  10. MARIA

    26/01/2010 at 22:14

    eixa kolisei sto nipiagiogeio apo tote doxasi o teos tipotafantazesai me makru xanto mali kai psires?apa papakalo bradu elenaki

     
  11. Mάριος

    26/01/2010 at 22:24

    Μήπως πρέπει να σκεφτούμε αν οι ψείρες κολλάνε ανθρώπους;;;;Ξέρω πολλούς Ελληνες που έχουν παρασιτική συμπεριφορά.

     
  12. Τσουκνιδιτσα

    26/01/2010 at 22:52

    καλως το Ελενάκι…χρησιμες πληροφορίες, να εισαι καλα!!!

     
  13. thalia

    26/01/2010 at 23:45

    Γειά σου Ελένη με τα ενδιαφέροντα θέματά σου.Ναι το έζησα αυτό με τα παιδιά μου,είναι μία ταλαιπωρία.Τώρα με τα εγγόνια μου………………Να είσαι καλά!!!!!!!!!!!!!!

     
  14. Georgia

    27/01/2010 at 02:27

    το περασα με τη κορη μου οταν ηταν στο δημοτικο ευτυχως το περασαμε σχετικα γρηγοροτερα σε συγκριση με καποια αλλα παιδακια ,,,,,νασαι καλα καλη μου ……καλο ξημερωμα φιλιααα

     
  15. Αγριάδα

    27/01/2010 at 09:01

    Σαφώς και δεν πηγαίνουν οι ψείρες στα βρόμικα παιδάκια. Δεν ξέρω γιατί πηγαίνουν επιλεκτικά. Μια ψειρα να υπήρχε στον παιδικό σταθμό πήγαινε στον κόρη μου και μετα σε μένα. Ο γιος μου μονο μια φορα κόλλησε. Ο δε μπαμπας τους ακόμα και αν κοιμόταν με την κορούλα του, δεν κόλλησε ποτέ. Πολύ χρήσιμη ανάρτηση! Χρειάζεται συνεχης έλεγχος και χτένισμα με ψιλή χτενα μολις ερθουν απ το σχολειο.

     
  16. espectador

    27/01/2010 at 10:00

    Πολυ χρησιμες πληροφοριες. Για μας θα ηταν ακομη πιο χρησιμες 25 χρονια πριν :) Αλλα ποτε δεν ξερεις…

     
  17. Bio-Μπαξές

    27/01/2010 at 13:34

    Κι εγώ είμαι της άποψης πως η καθαριότητα καμία σχέση δεν έχει. Η κόρη μου έχει κολλήσει πάρα πολλές φορές ψείρες, σε αντίθεση με τον αδερφό της που δεν κόλλησε ποτέ.Γιάννη, αυτό για τα βαμμένα μαλλιά το ξέρω κι εγώ. Και από αυτό μπορείς να φανταστείς πόσο επικίνδυνες μπορεί να είναι οι βαφές μαλλιών.Παναγιώτη μου, ξυδάτε, πολύ θα ήθελα να τα πούμε από κοντα.Γιαννιδάκη, πολύ με εξυψώνεις… θα το πάρω πάνω μου και ποιός με βλέπει μετά…Αίολε, σου προτείνω ανεπιφύλακτα το σαπούνι με την αγριοκρεμμύδα. Το δοκιμάσαμε και είδαμε αποτελέσματα. Ξέρω 2 που κυκλοφορούν και σε φαρμακεία. Amalthia και Authentic. Μόνο μην ζητήσεις μετά αντιψειρικό.Φιλιά σε όλους.

     
  18. Τheo

    27/01/2010 at 14:00

    πιστευω πως ολοι οι γονεις,εαν οχι οι ιδιοι τοτε σιγουρα αντιμετωπισαν αυτο το προβλημα με τα παιδια τους..Και η μικρη μου καποτε κολλησε στο σχολειο,αλλα θυμαμαι ηταν η χαρα της γιαγιας να την κτενιζει πολλες φορες καθημερινα με εκεινο το μικρο κτενακι..και να σκοτωνει τις ψειρες..Πιστευω πως η γιαγια απολαμβανε αυτην την διαδικασια,σε αντιθεση με την μικρη…

     
  19. vivi

    27/01/2010 at 14:23

    Ελένη μου τι μου θύμισες τώρα… Να τάξερα αυτά καμια δεκαπενταριά χρόνια πριν όταν, μέσα στον πανικό μου, ρωτούσα διάφορες μαμάδες και γιαγιάδες οι οποίες μου προτείνανε από πετρέλαιο μέχρι εντομοκτόνο! Φρίκη…. Με ξύδι και χτενάκια παιδευόμουνα!Καλή σου μέρα!

     
  20. thanos5881

    15/03/2011 at 20:08

    Tα αιθέρια έλαια είναι η αδυναμία μου,αλλά δεν γνώριζα την αντιψειρική τους ιδιότητα!!!Ποτέ δεν είχαμε την οικογένειά μου τέτοιο πρόβλημα, αλλά ότι ξέρεις είναι καλό έστω κι’ αν το χρησιμοποιήσεις σαν συμβουλή για άλλους…Καλό βράδυ..

     
  21. evitzi

    24/05/2013 at 01:18

    Το οτι δεν παει στα βαμμενα μαλλια δεν ισχυει σας το λεω εκ πειρας .Επισης στη συνταγη για τη λοσιον γραφει 2 στ.ευκαλυπτο 1λεβαντα και 1πελαργονι σε 1 κουταλακι λοσιον.Ειναι αλλη λοσιον αυτη;γιατι δε καταλαβαινω τη συνταγη. Ευχαριστω εκτων προτερων για την απαντηση σας

     
    • biobaxes

      24/05/2013 at 01:37

      τι εννοείς άλλη λοσιόν αυτή;
      Αν θέλεις να κάνεις λοσιόν με αιθέρια έλαια, θα πάρεις ένα κουταλάκι λοσιόν για τα μαλλιά ή έστω ροδόνερο, ανθόνερο κλπ και θα προσθέσεις σταγόνες αιθ. ελαίων. Αυτή η ποσότητα είναι για μια εφαρμογή.

       

Υποβολή απάντησης

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,816 other followers

