RSS

Εισαγωγή

31 Οκτ.

  

 

                                                  

                                            Γειά σας φιλαράκια μου.

Σας είχα πει, θυμάμαι, σε κάποια καταχώρησή μου οτι θα συνεργαστώ με μία τοπική εφημερίδα και θα γράφω κάθε βδομάδα κάποια μικρά άρθρα σχετικά με τα βιολογικά προϊόντα. Η εφημερίδα κυκλοφορεί από το 1981, λέγεται «Μακεδονικά Νέα» και την στήλη μου την ονόμασα «Βιο-λογική γωνιά». Κική μου, όπως κατάλαβες, είσαι η νονά της στήλης!!!
Σήμερα λοιπόν δημοσιεύθηκε το πρώτο μου (εισαγωγικό) άρθρο. Χμμμ…να δούμε πως θα βάλω το μυαλό μου σε τάξη και που θα βρώ χρόνο για το επόμενο…. Αυτές τις ημέρες τρέχω πανικόβλητη…
Ιδού η εισαγωγή μου:

          Έχοντας σχεδόν 20 χρόνια στην αγορά και επικοινωνώντας με τον κόσμο, βλέπω όλο και περισσότερο τους καταναλωτές να στρέφονται προς μια πιο υγιεινή διατροφή, στην προσπάθειά τους για μια καλύτερη ποιότητα ζωής.

          Το αποκαρδιωτικό είναι ότι δεν υποβιβάζεται η ποιότητα ζωής μας μόνο απ’ αυτά που τρώμε. Τα χημικά και όλες οι επιβλαβείς ουσίες μας επιτίθενται από παντού. Είτε από το νερό που πίνουμε, είτε από τον αέρα που αναπνέουμε, είτε από τα προϊόντα που χρησιμοποιούμε για την περιποίησή μας και την καθαριότητα του σπιτιού μας, είτε, είτε, είτε…

          Κλιματικές αλλαγές, ακατάλληλα τρόφιμα, περιβαλλοντικοί πρόσφυγες, πόλεμοι για πετρέλαιο, νερό και άλλους φυσικούς πόρους, πόλεις χωρίς πράσινο… Όλα αυτά είναι παράγοντες που μας επηρεάζουν αρνητικά.

          Πιστεύοντας βαθύτατα ότι το ευρύ κοινό δεν είναι ούτε αδιάφορο, ούτε ανίκανο να κατανοήσει το πρόβλημα της υποβάθμισης της ποιότητας ζωής, από σήμερα λοιπόν και κάθε βδομάδα, από αυτήν εδώ τη στήλη, θα έχουμε την ευκαιρία της επικοινωνίας και ενημέρωσης σχετικά με προϊόντα που θα μας βοηθήσουν να καλυτερέψουμε τη ζωή μας. Γιατί ναι μεν, δεν μπορούμε να μην αναπνέουμε ή να μην δεχόμαστε την «τοξική βροχή», μπορούμε όμως ν ‘αλλάξουμε ορισμένες συνήθειές μας ώστε να έχουμε μια πιο υγιεινή και ποιοτική ζωή.

          Ας μιλήσουμε λοιπόν για τα βιολογικά προϊόντα. Είναι τα μοναδικά προϊόντα τα οποία υπόκεινται σε τόσο συνεχείς και αυστηρούς ελέγχους. Ελέγχονται όλα τα στάδια της αλυσίδας παραγωγής, η μεταποίηση, η συσκευασία, η επισήμανση, οι εισαγωγές, οι χώροι χονδρικής και λιανικής πώλησης των βιολογικών προϊόντων, ενώ παράλληλα διενεργούνται δειγματοληψίες και αναλύσεις σε διαπιστευμένα εργαστήρια.

          Στα προϊόντα βιολογικής γεωργίας (που αποτελούν το 4% της συνολικής γεωργίας) γίνονται περισσότεροι έλεγχοι απ’ ότι γίνονται στο 96% της συμβατικής γεωργίας. Δηλαδή τα προϊόντα αυτά ελέγχονται τουλάχιστον 25 φορές περισσότερο από τα προϊόντα συμβατικής καλλιέργειας. Οι τυχόν παραβάτες τιμωρούνται με πολύ βαριά πρόστιμα και οδηγούνται σε αποκλεισμό από τους υπόλοιπους επαγγελματίες του χώρου.

          Αυτό που ο καταναλωτής θα πρέπει να προσέχει  αγοράζοντας ένα βιολογικό προϊόν, είναι η σήμανσή του. Στη συσκευασία θα πρέπει να υπάρχει το σήμα του φορέα πιστοποίησης: BIO HELLAS,  ACERT, GREEN CONTROL, IRIS, QWAYS, ΓΕΩΤΕΧΝΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ, ΔΗΩ, ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΗ.

          Ευχαριστώ πολύ τα Μακεδονικά Νέα και την Ηρώ που μου δίνει την ευκαιρία της επικοινωνίας μαζί σας και είμαι σίγουρη πως όσα έχω να σας πω θα τα βρείτε πολύ ενδιαφέροντα.

 

Π. Ελένη

Τεχνολόγος Γεωπόνος

 

5 responses to “Εισαγωγή

  1. Lady of Avalon

    31/10/2009 at 18:06

    Μπράβο Ελενη μου! Και εις ανώτερα… Με πολλά περισσότερα άρθρα …Για τα βιολογικά προϊόντα είχα κάνει και γω στο παρελθόν μια καταχώρηση γιατί το θέμα είναι πολύ σοβαρό.Να\’σαι καλά.

     
  2. Bio-Μπαξές

    02/11/2009 at 18:34

    Λαίδη μου, σ\’ευχαριστώ πολύ.

     
  3. Aeolos

    02/11/2009 at 22:10

    Ελένη, είναι εξαιρετικό αυτο που προσφέρεις. Κι όχι μόνο επειδή είναι βιολογική καλλιέργεια, αλλά επειδή έχει την αγάπη των χεριών σου και της καρδιάς σου…

     
  4. survivor

    06/11/2009 at 22:00

    Αααααααααα! Τώρα κατάλαβα γιατί δεν το είχα δει αυτό το ιστολόγιο! Γιατί το 3ήμερο 30 Οκτώβρη μέχρι 1 Νοέμβρη είχα ασχολίες ΕΚΤΟΣ του ιντερνοχωριού! ;-)Ευχαριστώ Ελένη που μου έκανες την τιμή να είμαι η ΝΟΝΑ της στήλης σου! :-)Εύχομαι να έχεις ανταπόκριση από τους αναγνώστες της εφημερίδας γιατί το θέμα της στήλης είναι ενδιαφέρον για όλους….Καλή συνέχεια σε ΟΛΑ Ελένη μου!

     
  5. Γιώργης

    06/11/2009 at 22:23

    Σου εύχομαι καλή συνέχεια καλή μου σε ότι κάνεις.Πάντως και όπως σου είπα ήδη προσωπικά, οι ενέργειες ΠΑΓΚΟΣΜΙΩΣ προς την ολοκληρωμένη καταπολέμηση αποτελούν πρωταρχικό στόχο πλεον. Αυτό θα έχει στην συνέχεια να υπόκεινται σε ελέγχους ΠΟΛΥ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ τρόφιμα και φού πιστεύω ότι ΔΕΝ ΕΙΜΑΙ Ο ΜΟΝΟΣ που έχω προτείνει πιστοποίηση τροφών ενεξάρτητα από τον τρόπο καλλιέργειας.Γνωρίζω Γεωπόνους που ελέγχουν βιολογικές καλλιέργειες πέραν του τυποποιημένου των οργανισμών πιστοποίησης για ερευνητικούς σκοπούς και γνωρίζω για την προσπάθεια που γίνεται στην οριοθέτηση της σχετικής νομοθεσίας που αφορά τα βιολογικά η οποία ΣΥΝΕΧΩΣ τροποποιείται και επιτρέπει κάποια μικρά υπολοίματα από κάποια χημικά που ΕΙΝΑΙ ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΑ για την εξασφάλιση της βιοσιμότητας των καλλιεργητών οι οποίοι συχνά χρεωκοπούν.Καλό βράδυ ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ.

     

Σχολιάστε

 
