RSS

Δυσπεψία

29 Δεκ.

Καλημέρα σε όλους! Αυτές τις ημέρες βλέπω στα στατιστικά μου οτι πολλοί είναι αυτοί που ψάχνουν κάτι δια την δυσπεψία. Φαίνεται πως το στομάχι γεμίζει καλά παρά την κρίση! Ξαναδημοσιεύω λοιπόν την περυσινή μου καταχώρηση ξέροντας οτι πολλοί από μας θα χρειαστεί να ψάξουμε για κάτι κατά της δυσπεψίας.

Καλή χρονιά σε όλα τα φιλαράκια του μπλόγκ!

                                                                                                         Δυσπεψία

 

Όλοι μας, τις ημέρες των εορτών, τρώμε μεγαλύτερες ποσότητες φαγητού. Καταναλώνουμε περισσότερα οινοπνευματώδη, αλατισμένους ξηρούς καρπούς και γλυκά. Αρκετοί μάλιστα είναι αυτοί που πέφτουν σ’ αυτήν την κραιπάλη μετά από μια περίοδο νηστείας. Λογικό είναι λοιπόν, ύστερα από ένα πλούσιο γεύμα να βρεθούμε αντιμέτωποι με τα συμπτώματα της δυσπεψίας (κοινώς βαρυστομαχιά), δηλ. πόνο στο στομάχι, βάρος και πρήξιμο στην κοιλιά, ναυτία και εμετό, ξινίλες, πονοκεφάλους κλπ.

Όλα αυτά τα συμπτώματα μπορούμε να τα καταπραΰνουμε με πολύ φυσικό τρόπο, χρησιμοποιώντας βότανα. Θα πρέπει όμως να προσέξουμε τα βότανα αυτά να είναι βιολογικής καλλιέργειας ή αυτοφυή, που όμως να συλλέχθηκαν από μέρος που βρίσκεται μακριά από άλλες καλλιέργειες και οδικές αρτηρίες, ώστε να μην κάνουμε μεγαλύτερο κακό στο στομάχι μας. Ας τα δούμε όμως ένα-ένα, γιατί το καθένα έχει και πολλές άλλες ιδιότητες, εκτός από βοηθητικά της πέψης:

  • Άνηθος: Βοηθητικό της πέψης, διουρητικό, αντισπασμωδικό, γαλακταγωγό.
  • Βασιλικός: Βοηθητικό της πέψης αλλά και της μνήμης. Κυρίως μαγειρική χρήση.
  • Γλυκάνισος: Αποχρεμπτικό, αντισπασμωδικό, ηρεμεί τους κολικούς.
  • Δυόσμος: Μαζί με λίγο γλυκάνισο ιδανικό για πονοκεφάλους.
  • Εστραγκόν: βοηθητικό της πέψης, αλλά ανοίγει και την όρεξη
  • Κόκκινο τσάι: αντιοξειδωτικό, αντιχολερικό.
  • Λουΐζα: Διουρητικό, χαλαρωτικό, αέρια, τυμπανισμός, δίαιτα.
  • Μαντζουράνα: Κρυολογήματα, ορεκτικό, μαγειρική χρήση κυρίως.
  • Μελισσόχορτο: Αντισπασμωδικό, υποτασικό, αντικαταθλιπτικό, καταπολεμά πονοκεφάλους.
  • Μέντα: κρυολογήματα, αντισπασμωδικό, εφιδρωτικό, αντιεμετικό, αντισηπτικό, νευροτονωτικό.
  • Πράσινο τσάι: αντιοξειδωτικό, ενισχύει το ανοσοποιητικό, βοηθάει το μεταβολισμό.
  • Ρίγανη: χωνευτικό, διεγερτικό, εφιδρωτικό, αποχρεμπτικό, αντισηπτικό, εμμηναγωγό.
  • Ταραξάκο: διουρητικό, καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα, κατάλληλο για τις παθήσεις του συκωτιού και της χοληδόχου, για ρευματισμούς και δερματοπάθειες.
  • Τζίντζερ: Φούσκωμα, ναυτία, κακή κυκλοφορία, αποχρεμπτικό.
  • Φύλλα Αιγύπτου: Καταπολεμά τη δυσκοιλιότητα.

      Επίσης υπάρχουν έτοιμα μείγματα πολλών βοτάνων για όσους έχουν δυσπεψία, για όσους θέλουν να αποτοξινωθούν, γι’ αυτούς που έχουν δυσκοιλιότητα ή για όσους θέλουν να κάνουν δίαιτα.

 

Τρόποι παρασκευής ροφημάτων με βότανα:

 

  1. Αφέψημα: Βράζουμε για περίπου 10 λεπτά το αρωματικό φυτό σε αναλογία 1κουταλιά της σούπας ανά 3 φλιτζάνια νερό. Στη συνέχεια το αφήνουμε για 15-20 λεπτά και σουρώνουμε.
  2. Έγχυμα: Ο καλύτερος τρόπος για να πάρουμε τα ενεργειακά στοιχεία των βοτάνων. Βάζουμε 1 κουταλιά σούπας βότανο σε 1 φλιτζάνι τσαγιού και προσθέτουμε βραστό νερό. Το αφήνουμε να σταθεί για 10-15 λεπτά και το σουρώνουμε.
 

14 responses to “Δυσπεψία

  1. Ντόρα

    29/12/2009 at 17:53

    Καλησπερα Ελενακι μου,χτες εφαγα τοοοοσα γλυκα ιδιαιτερα διπλες(αδυναμια)..που επαθα τετοια δυσπεψια,που τρελαθηκα!Με κοιταζε η διπλα και μου φωναζε..ντορακι φαε με..που εγω…πηγαινε κατω; αφου ειχα φαει ενα σωρο πιο μπροστα.χαχαΤελικα πηρα αντιοξινο και συνηρθα.εμ..χτες επρεπε να ειχες βαλει το ιστολογιο αυτο!Σημερα..το νου μου και το νουνου μου :))Ομορφα και χρησιμα ολα οσα μας δινεις..ευχαριστουμε πολυ.Ενα φιλακι.

     
  2. MARIA

    29/12/2009 at 18:02

    xrisima auta elenaki gia to mellon pros to paron mia xara hahha mprabo sou pantos gia tis pliroforiesfilia

     
  3. yannidakis

    29/12/2009 at 19:28

    καλωσοριζω αυτου του ειδους τις καταχωρησεις που ειναι πολυ χρησιμες για τον καθενα. Νομιζω πως πληροφοριες και συμβουλες απο εσενα που σχετιζεσαι με τον κλαδο ειναι απολυτα αναγκαιες. Περιμενω περισσοτερες :[

     
  4. Bio-Μπαξές

    29/12/2009 at 20:02

    Αχ Γιαννιδάκη, κι έχω μια βαρεμάρα…. Αυτό κάθησα και το έγραψα χθες για την εφημερίδα, κι έτσι είπα να το βάλω κι εδώ…Ντοράκι, το ίδιο έπαθα κι εγώ και σκέφτηκα οτι ο περισσότερος κόσμος το παθαίνει και λέω γιατί να μην γράψω κάτι ..επίκαιρο…;Μαρία, ναι, τα σημειώνουμε για ώρα ανάγκης χαχαΦιλιά.

     
  5. Μιχάλης

    29/12/2009 at 20:36

    Καλησπερα Ελενη…δυσπεψια???τι ειναι αυτο??? Ο καλος ο μυλος ολα τα αλεθει!!! Φιλια καλο σου βραδι.

     
  6. ποκαχόντας

    29/12/2009 at 20:37

    ευτυχως δεν εχω τετοια προβληματα δυσπεψιας[ας μεινει κ κατι να μην εχω]..χαχαχαχχαχαχανα συμπληρωσω αν μου επιτρεπεις βιοελενη μου κατι που ειναι δοκιμασμενο κ καρατσεκαρισμενογια τις καουρες….το καλυτερο ειναι ο δυοσμος..δοκιμαστε το κ θα με θυμηθειτε….

     
  7. Αλέξανδρος

    29/12/2009 at 20:50

    Νασαι καλα φιλαρακι! χρονια πολλα!

     
  8. Mάριος

    29/12/2009 at 21:09

    Aμα τα μάθω απ\’ εξω ολ\’ αυτά θα παθω δυσπεψία σίγουρα….Κατά τ\’ αλλα πολυ ενημερωτικο

     
  9. Αγριάδα

    29/12/2009 at 21:56

    Ευτυχώς στο φαγητό είμαι εγκρατής και ας μην μου φαίνεται :-)Θα μου επιτρέψεις να συμπληρώσω όμως το σπαθόχορτο ή βάλσαμο, σε αφέψημα με λιγο μέλι! δοκιμασμένο και αποτελεσματικότατο!Καλή χρονιά εύχομαι χωρίς να μας καθήσει τίποτα στο στομάχι.

     
  10. thalia

    29/12/2009 at 23:54

    Ελένη μου το αντέγραψα να το εχω σε πρώτη ζήτηση……………Είμαι εγκρατής γενικώς, αλλά καμιά φορά γίνομαι λαίμαργη,με όλες τις συνέπειες…………………Καλή χρονιά!!!!!!!!!!!!!!!!!!

     
  11. 300

    30/12/2009 at 00:10

    Ναί..ΒΓές εσύ έξω και φάε του Σκασμού και μετά έλα γράψε μας για την Δυσπεψία.Γειά Σου ρε Λενιώ με το ωραίο μαγαζάκι..!Κ α λ ή Σου Χρονιά..!Έι,χάσε κανα κιλό……άντε….άστα τα κοψίδια και τα χα χα χα.Μόνο το κλάμα φέρνει δίαιτα.. : )))))))))))))))))))..Χαίρετε..!Bye..Cu..

     
  12. Bio-Μπαξές

    30/12/2009 at 10:59

    Ρε συ 300, Ποιός σου είπε οτι το γέλιο παχαίνει;;; Και το κλάμα αδυνατίζει;;;;;Τοτε εγώ γιατί όταν έχω τις μαύρες μου και κλαίω, ως δια μαγείας αδειάζει το ψυγείο μου;;;;;Βγήκα έξω και έφαγα κοψίδια;;; στείλε μου αυτό το όνειρο σε dvd να το βλέπω, να μην κλαίω και τρώω!!!!Γειά σου ρε 30000000000000000000 φίλε μου!!!!! Και κοίτα, σύντομα θα με δεις αδύνατη σε ιστολόγιο του Παύλου (ελπίζω χαχαα)..Χαίρετε..! Bye.. Cu..Μάριε, τι νομίζεις; οτι εγώ τα ξέρω απ\’έξω; Αλλά αν πάθεις δυσπεψία αν τα μάθεις, θα ξέρεις τι να κάνεις!Κορίτσια, ευχαριστώ για τα συμπληρωματικά. Όλα χρήσιμα.Καλημέρα! Καλή χρονιά να έχουμε. Φιλιάαααα.

     
  13. Aeolos

    30/12/2009 at 18:00

    Eλενάκι μου, χρησιμότατη η καταχώρησή σου ! Ειδικά για δυσπεπτικούς (για να μην πω δύσπεπτους) τύπους, όπως εγώ. Πάντως, έχω βρει την υγειά μου με τα Simeco, που είναι light, αλλά αποτελεσματικά… 🙂 Πολλά φιλιά και καλή πρωτοχρονιά !

     
  14. atsakiris2997

    31/12/2010 at 12:52

    ΟΜΟΡΦΗ ΚΑΙ ΧΡΗΣΙΜΗ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ …. ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΑ

     

Σχολιάστε

 
