RSS

Monthly Archives: Ιανουαρίου 2010

Διατροφή, το έγκλημα της εποχής

Καλημέρα!!!

Σας βάζω σήμερα ένα βιντεάκι που μου έστειλε ένας φίλος, χωρίς δικά μου σχόλια. Αυτά τα αφήνω σε σας.

Αλέξανδρε, ευχαριστώ.


 

 

 
13 Σχόλια

Posted by στο 31/01/2010 in Φαγητό και ποτό

 

Προστατευθείτε φυσικά απο τις ψείρες

Προστατευθείτε φυσικά.

 
 
Το θέμα με το οποίο θ’ασχοληθώ σήμερα απασχολεί όλους τους γονείς και ταλαιπωρεί σχεδόν κάθε παιδί. Είναι αυτά τα ενοχλητικά και επικίνδυνα παράσιτα που λέγονται ψείρες.
  Οι ψείρες είναι οι παλαιότεροι σύντροφοι των ανθρώπων και παρόλο που από μόνες τους δεν προκαλούν ασθένειες, μπορούν όμως να μεταδώσουν πολύ επικίνδυνες ασθένειες, όπως  ο τύφος. Μία ψείρα ποτέ δεν θα εγκαταλείψει από μόνη της το κεφάλι στο οποίο παρασιτεί, διότι εκεί βρίσκει καταφύγιο, τροφή, ζέστη και υγρασία. Κάθε 3 – 6 ώρες, το έντομο ανακουφίζει την πείνα του με αίμα, γεγονός που ευθύνεται για τον έντονο κνησμό (φαγούρα) που προκαλείται. Ωστόσο, ο κνησμός, αν και χαρακτηριστικός, συχνά δεν εμφανίζεται ή εμφανίζεται όταν η προσβολή έχει προχωρήσει αρκετά.
Τα παλαιότερα χρόνια χρησιμοποιούσαμε διάφορες ουσίες για την καταπολέμησή της όπως ξύδι,  πετρέλαιο, κάποιες επικίνδυνες σκόνες, που από την μια είχαν πολύ έντονη μυρωδιά και από την άλλη ήταν επιβλαβή για το τριχωτό και το δέρμα της κεφαλής, αλλά και για το αναπνευστικό σύστημα. Τώρα, στο εμπόριο υπάρχουν διάφορα σκευάσματα. Κάποια από αυτά δεν είναι πια τόσο αποτελεσματικά (όπως αυτά που περιέχουν Permathrin), διότι από την αλόγιστη χρήση τους οι ψείρες έχουν αναπτύξει μεγάλη αντοχή και δεν σκοτώνονται. Κάποια άλλα είναι σχεδόν 100% αποτελεσματικά (αυτά που περιέχουν την ουσία Carbaryl), είναι όμως επικίνδυνα γιατί μπορεί να προκαλέσουν καρκινογένεση.

Γνωρίζετε ότι οι ψείρες μπορούν να καταπολεμηθούν και να προστατευθούμε από αυτές με εντελώς φυσικά υλικά χωρίς να χρησιμοποιήσουμε φάρμακα και επικίνδυνες χημικές ουσίες; Τα θαυματουργά  αυτά φυσικά υλικά είναι τα αιθέρια έλαια! Για καταπολέμηση ακολουθείστε τα παρακάτω:

  Λοσιόν: Προσθέστε 2 σταγόνες ελαίου ευκαλύπτου και από μία σταγόνα ελαίων λεβάντας και πελαργόνιου σε 1 κουταλάκι λοσιόν.

 Αντισηπτικό μείγμα: Από 2 σταγόνες ελαίων ευκαλύπτου λεβάντας και πελαργόνιου μαζί με 2,5 κουταλάκια ξίδι σε 240 ml νερό. Μαλάξτε με τη λοσιόν το κεφάλι του παιδιού και αφήστε το για μισή ώρα. Χτενίστε τα μαλλιά με πολύ λεπτή χτένα και λούστε το κεφάλι του παιδιού, ξεπλένοντας πολύ καλά. Τέλος, ξεπλύνετε με το αντισηπτικό μείγμα, προσέχοντας να πάει το μείγμα σε όλο το κεφάλι και να βρέξει όλες τις τρίχες. Επαναλάβετε κάθε μέρα μέχρι να εξαφανιστούν τα αβγά και οι ψείρες. Προληπτικά, εναντίων μελλοντικής προσβολής, χρησιμοποιήστε το ίδιο μείγμα ως τελικό ξέβγαλμα κάθε φορά που λούζεται το παιδί. Προειδοποίηση: προφυλάξτε τα μάτια του παιδιού από τα αιθέρια έλαια. 

Επίσης, υπάρχει BIO σαμπουάν που δεν περιέχει «επιθετικά» συστατικά αλλά αγνές φυτικές πρώτες ύλες που προέρχονται από βιολογική καλλιέργεια (χωρίς συνθετικά συντηρητικά, χρώματα, αρώματα και παρασιτοκτόνα).

 
 

Δυσανεξία στη λακτόζη

 

 
Δυσανεξία στη λακτόζη
 
Η δυσανεξία λακτόζης είναι η ανικανότητα αφομοίωσης σημαντικής ποσότητας λακτόζης, η οποία είναι το κυρίαρχο σάκχαρο του γάλακτος. Αυτή η ανικανότητα προκύπτει από την έλλειψη του ενζύμου της λακτάσης, το οποίο παράγεται κανονικά από τα κύτταρα του λεπτού εντέρου. Η λακτάση αποικοδομεί τα σάκχαρα του γάλακτος σε απλούστερες μορφές που μπορούν έπειτα να απορροφηθούν στην κυκλοφορία του αίματος.
 

Άλλα τρόφιμα που μπορούν να περιέχουν λακτόζη είναι: το ψωμί και άλλα ψημένα αγαθά, επεξεργασμένα δημητριακά προγευμάτων, στιγμιαίες πατάτες, σούπες, ποτά προγευμάτων, μαργαρίνη, σως για σαλάτες, καραμέλες και άλλα πρόχειρα φαγητά, μίγματα για τηγανίτες, μπισκότα και πρέπει να αποφεύγονται.

Είναι σημαντικό να διαβάζονται οι ετικέτες τροφίμων προσεκτικά, κοιτάζοντας όχι μόνο για το γάλα και τη λακτόζη μεταξύ του περιεχομένου αλλά και για λέξεις όπως ο ορρός γάλακτος, η πέτσα γάλακτος, τα υποπροϊόντα γάλακτος, τα ξηρά στερεά γάλακτος, και το ξηρό γάλα σε σκόνη. Εάν οποιαδήποτε από αυτά παρατίθενται σε μια ετικέτα, το προϊόν περιέχει λακτόζη και πρέπει να αποφευχθεί.

Ορισμένες φορές εκδηλώνονται κάποια δυσάρεστα συμπτώματα από την κατανάλωση αγελαδινού γάλακτος, όπως οι στομαχικές διαταραχές και η ουρτικαρία (σχηματισμοί από σπυράκια ακμής σε διάφορα σημεία του σώματος). Οι αντιδράσεις αυτές οφείλονται είτε σε δυσανεξία στη λακτόζη είτε σε αλλεργικές αντιδράσεις στην πρωτεΐνη του γάλακτος. Η αντιμετώπιση της δυσανεξίας στη λακτόζη απαιτεί διατροφικές αλλαγές. Τα συμπτώματα μπορεί να αποφευχθούν με μειωμένη κατανάλωση τροφών που περιέχουν λακτόζη. Δεν είναι αναγκαίο να γίνεται μια διατροφή χωρίς καθόλου λακτόζη. Το γάλα της αγελάδας κατά μέσο όρο περιέχει 4,5% λακτόζη. Στο γάλα η λακτόζη παθαίνει δύο ζυμώσεις, τη γαλακτική και την αλκοολική. Στα τυριά, όμως, παθαίνει τρεις ζυμώσεις και γι’ αυτό το γιαούρτι και το τυρί επειδή θεωρούνται ζυμωμένα προϊόντα δεν προκαλούν συνήθως δυσάρεστες επιπτώσεις της δυσανεξίας.

Εναλλακτικά

Καταρχάς άτομα που έχουν μερική έλλειψη λακτάσης, μπορούν να καταναλώνουν γάλατα χαμηλής περιεκτικότητας σε λακτόζη.Τα προϊόντα που θα αναφερθούν δεν χρησιμοποιούνται όλα σε ασθενείς με αλλεργία στην πρωτεΐνη του γάλατος. Να γίνει ξεκάθαρο ότι άλλο είναι η δυσανεξία στη λακτόζη και άλλο η αλλεργία στο γάλα.

Τα γάλατα ελεύθερα λακτόζης περιέχουν σουκρόζη, άμυλο αραβοσίτου ή άλλους υδατάνθρακες και σε πολλές περιπτώσεις κάνουν το γάλα πιο γλυκό. Τέτοια είναι το γάλα από αμύγδαλο, από φουντούκια, από ρύζι, από καρύδα, από κάστανο, γάλα καρυδόψιχας ή από κινόα.

Τα υποκατάστατα αυτά βρίσκονται κυρίως σε μαγαζιά με υγιεινές τροφές και βιολογικά προϊόντα. Συνήθως εμπλουτίζονται με ασβέστιο, μαγνήσιο ή/ και σίδηρο, βιταμίνες και άλλα ιχνοστοιχεία που προστίθενται λόγω της δέσμευσής τους από τις φυτικές πρωτεΐνες.

Για να διασπαστεί η λακτόζη πρέπει να παραχθεί από τον ανθρώπινο οργανισμό ένα ένζυμο που ονομάζεται λακτάση. Πολλά άτομα έχουν πλήρη έλλειψη αυτού του ενζύμου ή το παράγουν σε περιορισμένη ποσότητα, με αποτέλεσμα η πέψη του γάλακτος να γίνεται με δυσκολία. Όταν ένα άτομο που έχει έλλειψη λακτάσης πιει γάλα ή πάρει τροφή που περιέχει γάλα, τότε ο οργανισμός αντιδρά αυτομάτως, παρουσιάζοντας συμπτώματα όπως: στομαχικές διαταραχές, κοιλιακούς πόνους, μετεωρισμό και πιθανόν διάρροιες.

Έρευνες έχουν αποδείξει ότι το 6% του γενικού παιδικού πληθυσμού πάσχει από δυσανεξία στη λακτόζη, ενώ περίπου το 40% των επίμονων κοιλιακών πόνων των παιδιών μπορεί να οφείλεται στην έλλειψη λακτάσης.

Δευτερογενής δυσανεξία στην λακτόζη μπορεί να εμφανιστεί και από διάφορες παθολογικές καταστάσεις. Όταν το γάλα μετατρέπεται σε γιαούρτι, τότε 20-30% της λακτόζης διασπάται και παράγεται γαλακτικό οξύ. Η μείωση του ποσοστού της λακτόζης δίνει τη δυνατότητα στα άτομα που πάσχουν από έλλειψη λακτάσης να καταναλώνουν άφοβα γιαούρτι προκειμένου να καλύψουν τις διατροφικές τους ανάγκες σε πρωτείνες υψηλής βιολογικής αξίας και κυρίως σε ασβέστιο.

Η επόμενη ανάρτηση θα αναφέρεται στα υποκατάστατα γάλακτος.

 

Πηγή:

http://www.iatronet.gr/article.asp?art_id=2483

 

 

 

 
 

Αμύγδαλα

 

 

 

Αμύγδαλα   

Τα αμύγδαλα αποτελούν το πιο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά είδος ξηρών καρπών. Μία μερίδα (περίπου 20 αμύγδαλα) είναι άριστη πηγή βιτ. Ε και  μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεΐνης  και φυτικών ινών και προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και πολυακόρεστα λιπαρά.

Η βιταμίνη Ε είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην ελάττωση του ρυθμού γήρανσης των κυττάρων, ενώ το μαγνήσιο συντελεί στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς και του γαστρεντερικού συστήματος, η πρωτεΐνη αποτελεί δομικό συστατικό των μυών, των τριχών και των νυχιών. Τέλος τα μονοακόρεστα λιπαρά, είναι τα καλά λιπαρά που συμβάλλουν στη μείωση της ολικής χοληστερίνης αν αντικαταστήσουν τα κορεσμένα λιπαρά.

Η κατανάλωση 10-20 αμυγδάλων ημερησίως ως ενδιάμεσο σνακ ή ακόμα με γιαούρτι ή θρυμματισμένα σε μια σαλάτα αποτελούν ιδανική τροφή ρύθμισης βάρους αλλά και πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων.

 

Γάλα αμυγδάλου 

Το γάλα αμυγδάλου είναι ιδανικό για χορτοφάγους και για άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη. Είναι σοβαρή πηγή ασβεστίου και άλλων μετάλλων, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και σε φυτικές πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας. Επίσης, έχει ελάχιστες θερμίδες σε σχέση με το ζωικό γάλα και καλύτερη θρεπτική σύσταση.

Μπορεί να καταναλωθεί σκέτο ή με μέλι, σε milkshakes/smoothies, για κρύο ή ζεστό ρόφημα σοκολάτας ή χαρουπάλευρου. Μπορούμε να διαφοροποιήσουμε τη γεύση προσθέτοντας βανίλια, τζίντζερ, κανέλα ή σταφίδα και άλλα ξερά ή φρέσκα φρούτα. Είναι κατάλληλο για συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.

Παρόλο που υπάρχει έτοιμο στο εμπόριο, μπορούμε να κάνουμε γάλα αμυγδάλου πολύ εύκολα στο σπίτι μας. Τα αμύγδαλα που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι άψητα και ανάλατα, με ή χωρίς τη φλούδα, και θα πρέπει να μουλιάσουν σε νερό για 12 ώρες.

Συνταγή: Μουλιάζουμε 1 κούπα ωμά αμύγδαλα σε 1 κούπα νερό. Πολτοποιούμε σε μπλέντερ τα μουλιασμένα αμύγδαλα με 2-3 κούπες νερό (ανάλογα πόσο πηκτό το θέλουμε). Το σουρώνουμε και είναι έτοιμο. Μπορούμε να το συντηρήσουμε σε γυάλινο σκεύος, στο ψυγείο για 3-4 ημέρες αν τα αμύγδαλα είναι χωρίς φλούδα και 1-2 ημέρες αν είναι με τη φλούδα.

Η αμυγδαλόψιχα που μένει μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρασκευή γλυκισμάτων ή σε σαλάτες.

 

 
 
 
Αρέσει σε %d bloggers: