RSS

Αμύγδαλα

07 Ιαν

 

 

 

Αμύγδαλα   

Τα αμύγδαλα αποτελούν το πιο πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά είδος ξηρών καρπών. Μία μερίδα (περίπου 20 αμύγδαλα) είναι άριστη πηγή βιτ. Ε και  μαγνησίου, καλή πηγή πρωτεΐνης  και φυτικών ινών και προσφέρουν κάλιο, ασβέστιο, φώσφορο, σίδηρο και πολυακόρεστα λιπαρά.

Η βιταμίνη Ε είναι ένα σημαντικό αντιοξειδωτικό που συμβάλλει στην ελάττωση του ρυθμού γήρανσης των κυττάρων, ενώ το μαγνήσιο συντελεί στη διατήρηση της καλής υγείας των οστών. Οι φυτικές ίνες συμβάλλουν στην καλή υγεία της καρδιάς και του γαστρεντερικού συστήματος, η πρωτεΐνη αποτελεί δομικό συστατικό των μυών, των τριχών και των νυχιών. Τέλος τα μονοακόρεστα λιπαρά, είναι τα καλά λιπαρά που συμβάλλουν στη μείωση της ολικής χοληστερίνης αν αντικαταστήσουν τα κορεσμένα λιπαρά.

Η κατανάλωση 10-20 αμυγδάλων ημερησίως ως ενδιάμεσο σνακ ή ακόμα με γιαούρτι ή θρυμματισμένα σε μια σαλάτα αποτελούν ιδανική τροφή ρύθμισης βάρους αλλά και πρόληψης των καρδιαγγειακών παθήσεων.

 

Γάλα αμυγδάλου 

Το γάλα αμυγδάλου είναι ιδανικό για χορτοφάγους και για άτομα με δυσανεξία στη λακτόζη. Είναι σοβαρή πηγή ασβεστίου και άλλων μετάλλων, βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Πλούσιο σε μονοακόρεστα λιπαρά οξέα και σε φυτικές πρωτεΐνες υψηλής ποιότητας. Επίσης, έχει ελάχιστες θερμίδες σε σχέση με το ζωικό γάλα και καλύτερη θρεπτική σύσταση.

Μπορεί να καταναλωθεί σκέτο ή με μέλι, σε milkshakes/smoothies, για κρύο ή ζεστό ρόφημα σοκολάτας ή χαρουπάλευρου. Μπορούμε να διαφοροποιήσουμε τη γεύση προσθέτοντας βανίλια, τζίντζερ, κανέλα ή σταφίδα και άλλα ξερά ή φρέσκα φρούτα. Είναι κατάλληλο για συνταγές μαγειρικής και ζαχαροπλαστικής.

Παρόλο που υπάρχει έτοιμο στο εμπόριο, μπορούμε να κάνουμε γάλα αμυγδάλου πολύ εύκολα στο σπίτι μας. Τα αμύγδαλα που θα χρησιμοποιήσουμε θα πρέπει να είναι άψητα και ανάλατα, με ή χωρίς τη φλούδα, και θα πρέπει να μουλιάσουν σε νερό για 12 ώρες.

Συνταγή: Μουλιάζουμε 1 κούπα ωμά αμύγδαλα σε 1 κούπα νερό. Πολτοποιούμε σε μπλέντερ τα μουλιασμένα αμύγδαλα με 2-3 κούπες νερό (ανάλογα πόσο πηκτό το θέλουμε). Το σουρώνουμε και είναι έτοιμο. Μπορούμε να το συντηρήσουμε σε γυάλινο σκεύος, στο ψυγείο για 3-4 ημέρες αν τα αμύγδαλα είναι χωρίς φλούδα και 1-2 ημέρες αν είναι με τη φλούδα.

Η αμυγδαλόψιχα που μένει μπορεί να χρησιμοποιηθεί για παρασκευή γλυκισμάτων ή σε σαλάτες.

 

About these ads
 
18 σχόλια

Αναρτήθηκε από τον/την στο 07/01/2010 in Υγεία και ευεξία

 

18 responses to “Αμύγδαλα

  1. Αγριάδα

    07/01/2010 at 21:30

    Βάζω πάντα λίγους ξυρούς καρπούς στη σαλάτα. Είναι ώρα για το βραδυνό μου, και εχω ωραία αμύγδαλα. Αντε γεια! πάω…

     
  2. Παύλος ο Γραικός..

    07/01/2010 at 21:38

    Θα δοκιμάσω να κάνω το γάλα!

     
  3. Αλέξανδρος

    07/01/2010 at 21:50

    Για σου φιλαρακι! Παντα ενδοιαφερουσα η σελιδα σου! Καλο βραδυ!

     
  4. thalia

    08/01/2010 at 00:05

    Ελένη μου κάθε μέρα τρώω αμύγδαλα, και γιατί μου αρέσουν αλλά και για τη πρόσληψη του ασβεστίου. Για το γάλα πρώτη φορά το ακούω .Θα το δοκιμάσω.Νάχεις καλό ξημέρωμα…………………….

     
  5. vivi

    08/01/2010 at 13:19

    Δεν το ήξερα ότι υπάρχει γάλα αμυγδάλου και μάλιστα ότι είναι και πηγή ασβεστίου!Πολύ ενδιαφέρον!Καλή σου μέρα Ελένη μου!

     
  6. Τheo

    08/01/2010 at 16:26

    Στασου…μην φευγεις…..μυγδαλα…….Το προβλημα δεν ειναι τα αμυγδαλα η το"γαλα" τους…Το προβλημα ειναι το μετα!!!!!!Ενα μεγαλο Αχχχχχχχχ

     
  7. Aeolos

    08/01/2010 at 16:36

    Kαλησπέρα Ελένη ! Όμορφο το θεματάκι, για έναν πολύ αγαπημένο μου καρπό. Τα λατρεύω τα "στάσου, έχω μύγδαλα", που λέει κι ο Τεο… :) Μόνο μία μικρή παρατήρηση : το ασβέστιο από γάλα από φυτικά παράγωγα, παρ\’ ότι είναι υψηλής αξίας, δεν έχει τον ίδιο βαθμό αφομοίωσης, σε σχέση με το ζωικό ασβέστιο (γάλα αγελάδας, κατσίκας, κλπ). Και βεβαίως, έχει το υπέρ της έλλειψης λακτόζης, αλλά δεν ενδείκνυται σε στομαχικούς, όπως η αφεντιά μου… Να είσαι καλά Ελενάκι. Πάντα χρήσιμες οι καταχωρήσεις σου. Εμ, τζάμπα σε λέω όπως σε λέω ?… :Ρ

     
  8. Αλέξανδρος

    08/01/2010 at 16:43

    πολύ όμορφη και χρήσιμη καταψώρηση χρόνια πολλά

     
  9. ποκαχόντας

    08/01/2010 at 17:56

    Στασου…μην φευγεις…..μυγδαλα…….που ειπε ο βογλης ο τεο κ ο αιολοςεγω θελω τσαγαλα εχεις;;

     
  10. iannis

    08/01/2010 at 18:08

    Τα συγχαρητηρια μου Ελενη!!και η περιεκτικοτητα του σε ασβεστο..ειναι σημαντικη!!!

     
  11. Ντόρα

    08/01/2010 at 18:27

    Ναι ειχα ακουστα Ελενακι μου ποσο ωφελιμα ειναι και γω τα προτιμω παντα!σε σοκολατα :))

     
  12. MARIA

    08/01/2010 at 18:31

    mmm super amugdala ante bre mou eferes tin orexi kai den exo tora filakia

     
  13. Bio-Μπαξές

    08/01/2010 at 18:37

    Καλησπέρα!!!!Οκ, πέρασε ήδη ένα δωδεκάωρο, το δοκίμασε κανείς; Πάντως κι εγώ πριν ασχοληθώ με βιολογικά δεν είχα ιδέα οτι υπάρχει γάλα αμυγδάλου. Πριν λίγες μέρες το δοκίμασα (του εμπορίου) και μου άρεσε πολύ.Μουυυυυυυυ, για κάνε λίγο πιο λιανά το μετά και το ΑχχχχχχχχχχχχχχχΑίολε, δεν ξέρω κατά πόσο αφομοιώνεται το ασβέστιο από το γάλα αμυγδάλου, ξέρω όμως οτι για να πάρουμε την ημερήσια δόση ασβεστίου από γάλα, θα πρέπει να πινουμε καθημερινά 35 λίτρα γάλακτος. Κι επειδή πρακτικά αυτό είναι αδύνατον, γι αυτό προτείνεται λήψη ασβεστιου σε μορφή συμπληρωμάτων διατροφής. Δηλ. έτσι κι αλλιώς το ασβέστιο που παίρνεις από το ζωικό γάλα είναι ελάχιστο. Όσο γι αυτό που λες για τους στομαχικούς, να σου πω την αλήθεια δεν το έχω ακούσει, αλλά γνωρίζω οτι το γάλα αμυγδάλου είναι ιδανικό για τα βρέφη. Και σκέφτομαι τώρα, με το φτωχό μου το μυαλό, εφόσων είναι ιδανικό για το τόσο ευαίσθητο βρεφικό πεπτικό σύστημα γιατί να μην κάνει και για τους στομαχικούς; Δεν ξέρω, δεν το έχω ψάξει, απλά μια απορία μου εκφράζω…κ Αλέξανδρε, κι εμένα μου άρεσε η καταψώρηση, ωραία λέξη :-)))))))

     
  14. Bio-Μπαξές

    08/01/2010 at 18:38

    Γιαννη, εσύ γνωρίζεις κάτι σχετικά με την αφωμοίωση του ασβεστίου από αμυγδαλόγαλα;

     
  15. sugar

    08/01/2010 at 20:41

    καλησπεραααα :)) πολυ ενδιαφερουσα η καταχωρηση σου….ειλικρινα ηξερα για τα καρυδια….αλλα για το οτι τα αμυγδαλαεχουν τοσα <<καλα>> συστατικα δεν το ηξερα ..νασαι καλα Ελενη!!

     
  16. ilias

    08/01/2010 at 23:46

    liose ligi sokolata bitter k kane iperoxa anomala!xaxaxaxa na se kala eleni.kalo sk

     
  17. Bio-Μπαξές

    09/01/2010 at 10:20

    Ηλία, αυτά είναι δική σου ειδικότητα.περιμένω να τα φάω από τα χεράκια σου.καλημέρα σας!

     
  18. nefnef

    17/06/2011 at 23:28

    Το ζωικο γάλα περιέχει πολύ ασβέστιο αλλά σε μια μορφή που είναι πολύ δύσκολο να απορροφηθεί από τον άνθρωπο. Ως αποτέλεσμα το ασβέστιο περνάει από το σύστημα του σώματός μας και εξέρχεται από αυτό σαν άχρηστο…
    Μόνο στο ωμό γάλα το ασβέστιο είναι εύκολα απορροφήσιμο. Από την άλλη ωστόσο είναι αδύνατο να βρεις ωμό φρέσκο μη παστεριωμένο γάλα.
    Το ένζυμο φωσφατάση που βρίσκεται στο ωμό γάλα είναι αυτό που κάνει το ασβέστιο εύκολα απορροφήσιμο . Δυστυχώς η φωσφατάση, καταστρέφεται εντελώς κατά την διάρκεια της διαδικασίας της παστερίωσης.

     

Υποβολή απάντησης

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

WordPress.com Logo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Log Out / Αλλαγή )

Twitter picture

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Log Out / Αλλαγή )

Facebook photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Log Out / Αλλαγή )

Google+ photo

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Log Out / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 4,816 other followers

%d bloggers like this: