RSS

Τα νηστίσιμα 1

23 Μαρ.

Σόγια: η γνωστή – άγνωστη.

Η σόγια είναι εξαιρετικά πλούσια σε πρωτεΐνη, με υψηλή συγκέντρωση καλών λιπαρών οξέων (Ω-6, Ω-3), φυτικές ίνες και βιταμίνες, μέταλλα και νερό. Αποτελεί πηγή των οκτώ βασικών αμινοξέων που δεν παράγει το ανθρώπινο σώμα.

Τα τελευταία χρόνια η σόγια έχει συγκεντρώσει το ενδιαφέρον των επιστημόνων μια που φαίνεται πως η κατανάλωσή της σχετίζεται με μειωμένα περιστατικά καρκίνου όπως μαστού και προστάτη. Μειώνει τα επίπεδα χοληστερίνης στο αίμα, καθώς επίσης και την απέκκριση ουρίας και κρεατινίνης σε μη ινσουλινοεξαρτώμενους διαβητικούς, καθιστώντας την έτσι προτεινόμενο τρόφιμο γι αυτούς. Αυτό όμως που επικεντρώνει το ενδιαφέρον του ιατρικού κόσμου είναι η συσχέτιση της σόγιας με το φαινόμενο της οστεοπόρωσης κατά την οποία έχουμε αυξημένη απομάκρυνση ασβεστίου από τα οστά. Μετά την εμμηνόπαυση έχουμε αυξημένα περιστατικά οστεοπόρωσης επειδή παύουν να εκκρίνονται τα οιστρογόνα που συγκρατούν το ασβέστιο στα οστά. Η σόγια περιέχει ισοφλαβόνες οι οποίες μειώνουν τον βαθμό απομάκρυνσης του ασβεστίου από τα οστά.

timthumb

Τα πολλά πρόσωπα της σόγιας.

Φασόλια σόγιας: Τα χρησιμοποιούμε όπως τα κοινά φασόλια

Σογιάλευρο: Εκτός από πρωτεΐνη περιέχει και όλες τις βιταμίνες Β, ασβέστιο, φώσφορο, κάλιο, μαγνήσιο, σίδηρο και το απαραίτητο για τον οργανισμό λινολεικό οξύ.

8_24

Γάλα σόγιας: Φτιάχνεται από φασόλια σόγιας και μπορούμε να το βρούμε στην αγορά εμπλουτισμένο με επιπλέον ασβέστιο και ισοφλαβόνες, όπως επίσης και σε ποικιλία γεύσεων (φυσική γεύση καθώς και γεύσεις βανίλιας, σοκολάτας, μπανάνας, φράουλας κλπ).

Σάλτσα σόγιας: Φτιάχνεται από φασόλια σόγιας, νερό και αλάτι και νοστιμίζει τα φαγητά.

Σογιέλαιο: Με χαμηλή περιεκτικότητα σε κορεσμένα λίπη, το σογιέλαιο είναι πιο υγιεινό από άλλα σπορέλαια και έχει φυσικά αντιοξειδωτικά.

Κιμάς, κεμπάπ και μπιφτέκι σόγιας: Αντικαθιστούν άριστα το κρέας καθώς δεν περιέχουν τα κρυμμένα λιπαρά του κρέατος.

Τόφου: Μοιάζει με μαλακό τυρί και φτιάχνεται από γάλα σόγιας. Έχει την ικανότητα να απορροφά τις γεύσεις των άλλων συστατικών του φαγητού, μπορεί να ψηθεί, να αναμειχθεί με λαχανικά και τρώγεται ακόμη και καπνιστό!

9_18

Περίπου τα 2/3 των συσκευασμένων τροφίμων περιέχουν παράγωγα σόγιας όπως σογιέλαιο, λεκιθίνη σόγιας (σε σοκολάτες, δημητριακά, παγωτά, μαργαρίνες, γλυκά) ή σογιάλευρο. Πρωτεΐνη σόγιας βρίσκεται σε πολλές τροφές όπως αναψυκτικά διαίτης, ζυμαρικά, ξηρές τροφές, μπισκότα κλπ.
Advertisements
 

12 responses to “Τα νηστίσιμα 1

  1. Ντόρα

    23/03/2010 at 11:00

    Βρε..βρε καλως το κοριτσακι μας…Που\’σουνα εσυ βρε;Μου ελειψες.Τη σογια παρολο που ξερω τα οφελη τους..δεν την προτιμω..δε μου αρεσει.Ομως καποιες φορες εχω παρει σογιελαιο.Ευχαριστουμε καλο μου για την ενημερωση..φιλακια πολλα.

     
  2. MARIA

    23/03/2010 at 11:28

    KALHMERA ELENAKI SOGIA TROME EDO OXI PANTA ALLA TROME ,KAI MPORO NA PO OTI DEN THN EXO DOKIMASEI STIS GEUSEIS POU ANAFEREIS DEN XERO KATA POSO TA MOU ARESEI ,AS POUME STO KIMASE FILO KALH SUNEXEIA

     
  3. espectador

    23/03/2010 at 12:05

    Η σογια ομως δεν ειναι Ελενη το πλεον μεταλλαγμενο τροφιμο? Εγω βεβαια δεν εχω τιποτα με τα μεταλλαγμενα. αν αφαιρεσεις βεβαια το κινητρο του κερδους, ισως ειναι μια λυση για να τραφει ο κοσμος στο μελλον.

     
  4. Αγριάδα

    23/03/2010 at 12:09

    Με σόγια κιμά, κάνω πάρα πολλά, όπως γεμιστές πιπεριές, κανελόνια, κιμα για ζυμαρικά, πιτάκια. Αμα βάλεις μπολικο κλρεμυδι και μυρωδικά, κανείς δεν καταλαβαίνει τη διαφορα. Γινονται ολα πολύ νόστιμα. Ευχαριστω που μου τη θύμισες, εχω καιρό να πάρω, γι αυτό το σημειώνω να αγορασω αύριο.

     
  5. Αγριάδα

    23/03/2010 at 12:11

    Κυκλοφορεί και μη μεταλλαγμενη, το λεει στη συσκευασια

     
  6. Αλέξανδρος

    23/03/2010 at 12:30

    καλημέρα … πολύ χρήσιμη ανάρτησηκαλή συνέχεια

     
  7. iannis

    23/03/2010 at 12:35

    Καλημερα Ελενη…πραγματι εχεις δικιο σε ολα οσα λες..αλλα μαγειρεμενη…προσωπικα δεν μου αρεσε.Ο κιμας σογια..και κατι που θα το ελεγα κομματακια κρεας…μου εδιναν εντυπωση..σκυλοτροφης.Πιθανα να μην ηξερα..και πως μαγειρευονται….Την καλημερ;α μου και παλι!!

     
  8. Bio-Μπαξές

    23/03/2010 at 12:43

    Καλημέρα σε όλους.Παρατηρητή, θεωρείται πιο ασφαλές να καταναλώνουμε προϊόντα με βάση τη βιολογική σόγια, ώστε να αποφεύγουμε την κατανάλωση μεταλλαγμένης. Αν και στην Ευρώπη τα γενετικώς μεταλλαγμένα τρόφιμα δεν είναι ακόμα τόσο διαδεδομένα όσο στην Αμερική, τα καταναλώνουμε έμμεσα, αφού χρησιμοποιούνται κατα κόρον ως ζωικά τρόφιμα. Η μεταλλαγμένη σόγια και το καλαμπόκι χρησιμοποιούνται ως συστατικά στην παραγωγή ζωοτροφών, άρα είναι πολύ εύκολο να βρούμε τη μεταλλαγμένη σόγια στο γάλα, τα αυγά και το κρέας. Όταν ο καταναλωτής αγοράζει κρέας, κοτόπουλο, γάλα ή τυρί, δεν γνωρίζει αν αυτά τα προΪόντα προέρχονται από ζώα που έχουν τραφεί με μεταλλαγμένες τροφές ή όχι, αφού δεν είναι υποχρεωτική η σήμανση στα προϊόντα ζωικής προέλευσης. Γι αυτό είναι καλύτερα και αυτά τα προϊόντα να είναι βιολογικά, αφού στην βιολογική κτηνοτροφία απαγορεύεται η χρήση ζωοτροφής με μεταλλαγμένα συστατικά. Τι σας λέω τώρα ε….Όσο για τα προϊόντα σόγιας που τα καταναλώνουμε ατόφια, τα περισσότερα πλέον έχουν στην συσκευασία τους την πιστοποίηση της μη μεταλλαγμένης.Αγριάδα, όντως, αν προσθέσουμε τα ανάλογα μπαχαρικά, κανείς δεν καταλαβαίνει οτι είναι σόγια και όχι κρέας.Ντόρα, κι όμως στην εμμηνόπαυση θα μάθεις να την τρώς ή να την πίνεις, γιατί βοηθάει πάρα πολύ στα συμπτώματα.Φιλιά σε όλους.

     
  9. yannidakis

    23/03/2010 at 12:43

    η αναρτηση σου ειναι πολυ σημαντικη. Αλλα βρε παιδι μου λιγο καθυστερημενηγια χρονια ειχα κοψει τη σογια στη νηστεια, νομιζοντας πως ειναι βλαβερο υποκαταστατο του κρεατος. Αν ομως λες το αντιθετο, τοτε αξιζει να ξαναρχισω :[

     
  10. Αγριάδα

    23/03/2010 at 13:26

    Τα κομματάκια που είναι σαν τας κεμπάπ, εμενα δεν μου αρέσουν γιατί απορροφούν πολύ λάδι, και εχουν έντονη μυρωδιά σόγιας, αλλά έχω κάνει πιροσκί με σόγια και ήταν καταπληκτικά.Αντε μου ανοιξατε την ορεξη!!!!

     
  11. Mάριος

    23/03/2010 at 13:39

    Φασόλια σογιας;;;Σλουρπ….θα δοκιμάσω οπωσδηποτε.:)

     
  12. sissifos nik

    01/03/2012 at 19:42

    εγώ προσωπικά έχω πάθει αλλεργικό σοκ από σόγια βιολογική,οπότε….

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: