RSS

Τα νηστίσιμα 3

29 Μαρ.

Ταχίνι
Νηστήσιμο κι όχι μόνο!
Πρόκειταο για το προϊόν που παράγεται από διαλεγμένους σπόρους σουσαμιού, οι οποίοι περνάνε από διαδικασία σποφλοίωσης και ξήρανσης και στη συνέχεια γίνονται πολτός. Με άλλα λόγια το ταχίνι είναι η ελαιώδης κρέμα του αλεσμένου σουσαμιού. Από διατροφική άποψη, πρόκειται για έναν θρεπτικό «γίγαντα» που συγκεντρώνει πολλές ευεργετικές ιδιότητες και συγκαταλέγεται στη λίστα με τις πιο υγιεινές, ενεργειακές και θρεπτικές τροφές.
Νοστιμιές πολλές & ξεχωριστές.
Συνήθως καταναλώνεται σε περιόδους νηστείας, λόγω του οτι αποτελεί ιδανικό υποκατάστατο των ζωικών πρωτεϊνών, που δρουν αναζωογονητικά και αντιγηραντικά για τον οργανισμό, αλλά θα έπρεπε να καταναλώνεται πολύ συχνότερα και σε όλη την περίοδο του χρόνου. Η αλήθεια είναι οτι μόνο τα τελευταία χρόνια έχει αρχίσει να παίρνει τη θέση που του αξίζει στο καθημερινό τραπέζι των Ελλήνων, με την παραδοσιακή μαγειρική της πατρίδας μας να είναι γεμάτη από συνταγές με ταχίνι.
Χρησιμοποιείται σκέτο, σε σούπες, σαν προσθήκη σε διάφορες συνταγές, σε ντρέσσινγκ για σαλάτες αναμεμειγμένο με λεμόνι, αντί για μαργαρίνη πάνω σε ψωμί, ακόμα και σε νηστίσιμα αρτοσκευάσματα, όπως ταχινόπιτες, ταχινόψωμο κ.α. Συνδιάζεται ιδανικά με το μέλι, ταιριάζει καταπληκτικά με το κακάο και τον στιγμιαίο καφέ και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε σάλτσες αντικαθηστώντας το αυγολέμονο.
Ταιριάζει ιδανικά με τις ασιατικές γεύσεις, όπως σάλτσα σόγιας, ρυζόξυδο, κύμινο, τζίντζερ, φρέσκο κόλιανδρο, καυτερές πιπεριες τσίλι κ.α. Εξαιτίας της λιπαρότητάς του είναι ιδανικό με εσπεριδοειδή, ιδιαίτερα με λεμόνι και πορτοκάλι.Περιέχει τα ίδια λιπαρά με το φιστικοβούτυρο, καθώς και παρόμοια υφή, με αποτέλεσμα να μπορεί κάλλιστα να το αντικαταστήσει. Το ταχίνι είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο και στην ζαχαροπλαστική, σε παρασκευές όπως η ταχινόπιτα, ταχινοκουλουράκια και διάφορα κέικ, ενώ πολλοί το προσθέτουν ακόμη και στον καφέ τους.
Το γλυκό φάρμακο.
Το ταχίνι έχει πολλές, πλην όμως… τίμιες θερμίδες.Τα 100 γρ. αποδίδουν 500 θερμίδες, αλλά παράλληλα μας δίνουν πολλά θρεπτικά συστατικά. Αποτελεί σημαντική πρωτεϊνική πηγή που ωστόσο από μόνη της δεν έχει υψηλή βιολογική αξία. Συνδυαζόμενο όμως με ψωμί ή με όσπρια, όπως συμβαίνει στην παρασκευή του χούμους, η βιολογική του αξία αναβαθμίζεται, συμβάλλοντας συμαντικά στην κάλυψη των πρωτεϊνικών μας αναγκών.
Παράλληλα το ταχίνι αποτελεί έναν ιδανικό σύμμαχο για την καλή υγεία των οστών, αφού μας δίνει όχι μόνο ασβέστιο, αλλά και μαγνήσιο. Συμβάλλει επίσης και στην καλή υγεία της καρδιάς. Τα λιπαρά που αποτελούν και τη βάση της σύνθεσής του, είναι κυρίως μονοακόρεστα και πολυακόρεστα, τα οποία συνδέονται με μείωση των επιπέδων λιπιδίων στο αίμα, μειώνοντας έτσι τις πιθανότητες εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων.
Επιπρόσθετα, το ταχίνι περιέχει και μικρές ποσότητες από φυτοστερόλες, οι οποίες συμβάλλουν στη μείωση των επιπέδων χοληστερόλης στο αίμα.
Καλή Μεγάλη Εβδομάδα.
Advertisements
 

6 responses to “Τα νηστίσιμα 3

  1. thalia

    29/03/2010 at 12:10

    Καλημέρα…………………….Ελένη μου με τις πολύ χρήσιμες αναρτήσεις σου………………..Σουσάμι ………….Ταχίνι………………ΤΑ ΑΓΑΠΗΜΕΝΑ ΜΟΥ!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!Κρατάω στο αρχείο μου τις σχετικές αναρτήσεις σου.ΚΑΛΗ ΒΔΟΜΑΔΑ.

     
  2. Ντόρα

    29/03/2010 at 12:19

    Καλημερα Ελενη μου,γνωριζω οτι το ταχινι ειναι οντως φαρμακο..αλλα δυστυχως δεν μπορω να το φαω.Πολυ καλη ενημερωση,νασαι καλα.Φιλακια.

     
  3. Αγριάδα

    29/03/2010 at 12:25

    Συμβουλή για το Ντοράκι: Με μέλι γίνεται υπέροχο, και καλά είναι να το συνηθίζουν τα παιδιά. Εχω αγοράσει και με κακάο, επίσης υπέροχο, σαν την γνωστή μας μερεντα, τα παιδια ουτε που το ξεχωριζουν. Σε ολες τις εφαρμογές είναι υπέροχο, καλα που μας τα θυμιζεις, εχω παντα στο ντουλάπι, και θα κάνω ενα ντρεσιγκ για τη σαλάτα μας.

     
  4. iannis

    29/03/2010 at 14:22

    Kαλημερα Ελενη..Πραγματι η θρεπτικη αξια του..ειναι φοβερη.Δεν το ετρωγα..ποτε μου…αλλα το ξεκινησα τωρα τελευταια που μου το προτινε ο διαιτολογος μου..για πρωινο!!Διαπιστωσα οτι μια κουταλια ταχινι..με λιγο μελι..σε μια φρυγανια..που δινει την αισθηση κορεσμου…για αρκετες ωρες…το πρωι!!!Τα συγχαρητηρια μου…για την αναρτηση σου!!

     
  5. Bio-Μπαξές

    29/03/2010 at 18:34

    1: περνάς πρωί-πρωί από τον φούρνο και παίρνεις ζεστά σουσαμένια κουλούρια. Πας σπίτι2: Σ\’ένα μπολάκι ανακατεύεις ταχίνι με μέλι ή με κακάο.3: Κάθεσαι στην πιο αναπαυτική γωνιά του σπιτιού ή στο κιόσκι του κήπου.4: Βουτάς μέσα στο μπολάκι το ζεστό κουλούρι και το καταβροχθήζεις.5: Μέχρι το μεσημέρι ξεχνάς να ξαναφάς.

     
  6. Αγριάδα

    29/03/2010 at 20:13

    Ξεχάσατε το κυριώτερο, το ταχίνι με μέλι απ τις πιο αφροδισιακές τροφές! όπως τα καρύδια με μέλι!

     

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

 
Αρέσει σε %d bloggers: