RSS

Monthly Archives: Οκτώβριος 2011

Χειλάκι πετροκέρασο

Χειλάκι πετροκέρασο

 Ας ήτανε να πνιγώ σαν μια σταγόνα μέσα στα χείλια σου εγώ…..

Τα χείλη μας είναι ένα από τα σημεία του προσώπου που τραβάνε την προσοχή. Είτε κόκκινα, είτε σαρκώδη, είτε  αφυδατωμένα και σκασμένα, «χτυπάνε» με την πρώτη ματιά! Πόση προσοχή τα δίνουμε όμως όταν περιποιούμαστε το πρόσωπό μας; Μήπως μόνο όταν νοιώσουμε κάποια ενόχληση φροντίζουμε να κάνουμε κάτι και γι αυτά;

Γνωρίζατε ότι τα χείλη μας είναι από τα πιο ευαίσθητα σημεία του σώματος μας και ότι το δέρμα στην περιοχή των χειλιών είναι εξαιρετικά λεπτό και δεν υπερβαίνει το 1/20 του ενός χιλιοστού;

Τα χείλη μας ταλαιπωρούνται ιδιαίτερα από τις συνθήκες του περιβάλλοντος, όπως το κρύο, τον δυνατό αέρα και τον ήλιο, καθώς δεν διαθέτουν την ίδια φυσική προστασία με τα άλλα σημεία της επιδερμίδας του προσώπου. Έτσι, μπορεί να εμφανίσουν προβλήματα όπως ξηρότητα, κοκκινίλα, αίσθηση τραβήγματος, αφυδάτωση και, σε πιο προχωρημένη κατάσταση, σκασίματα ή και πληγές.

H περιοχή γύρω από τα χείλη είναι ευαίσθητη στην εμφάνιση γραμμών και ρυτίδων, γεγονός που δυσκολεύει το μακιγιάζ και προσθέτει χρόνια στην εμφάνισή μας.

Πιο συγκεκριμένα, σε αντίθεση με το υπόλοιπο πρόσωπό και άλλα μέρη του σώματος μας, τα χείλη δεν μπορούν να παραγάγουν σμήγμα, ένα μίγμα τριγλυκεριδίων και κέρινων εστέρων που συντηρεί και θρέφει το δέρμα μας. Το αποτέλεσμα είναι συνήθη προβλήματα όπως:

Γραμμές – ρυτίδες

Με την πάροδο του χρόνου, γύρω από τα χείλη εμφανίζονται γραμμές και λεπτές ρυτίδες. Κάθετες ρυτίδες πάνω και γύρω από τα χείλη εμφανίζονται κυρίως σε όσες γυναίκες καπνίζουν, λόγω των συσπάσεων της επιδερμίδας στο συγκεκριμένο σημείο.

Ξηρότητα – αφυδάτωση

Οι εναλλαγές της θερμοκρασίας του περιβάλλοντος, καθώς και ο κρύος, χωρίς υγρασία αέρας, μπορεί να ξηράνουν και να αφυδατώσουν τα χείλη. Αν γλείφετε τα χείλη σας για να τα ανακουφίσετε, καθώς θα εξατμίζεται το σάλιο, η αφυδάτωσή τους θα επιδεινώνεται.

Σκασίματα

Μετά την ξηρότητα και την αφυδάτωση, αν δεν περιποιηθείτε εγκαίρως τα χείλη σας και δεν τα προστατέψετε, το επόμενο στάδιο θα είναι το σκάσιμο της επιδερμίδας τους. Αν το σκάσιμο προχωρήσει ακόμη πιο πολύ, θα δημιουργηθεί κοκκινίλα, ερεθισμός, ακόμη και πληγή.

Ηλιακά εγκαύματα

Τα χείλη δεν παράγουν παρά ελάχιστη μελανίνη. Η μελανίνη δίνει στο δέρμα τη δυνατότητα να μαυρίσει και το προστατεύει τελικά από τα επικίνδυνα ηλιακά εγκαύματα. Γι αυτό και είναι πολύ σημαντικό να προστατεύουμε τα χείλια μας και σε καθημερινή βάση, από τις επιβλαβείς ακτίνες του ήλιου και ιδιαίτερα όταν η έκθεση στον ήλιο είναι περισσότερο άμεση και συνεχής, όπως στην παραλία ή στο βουνό.

Καλό είναι όλα αυτά να τα προλαβαίνουμε με τη χρήση κάποιων χειλικών βάλσαμων (lip balms) με φυσικά συστατικά. Γενικά, τα χειλικά βάλσαμα περιποιούνται και προστατεύουν τα χείλη με το να σφραγίζουν τη φυσική τους υγρασία. Ακόμα κι αν το εξωτερικό περιβάλλον είναι υπερβολικά ξηρό, το χειλικό βάλσαμο αποτρέπει την απώλεια υγρασίας και παρέχει μέγιστη άνεση και υπέροχη αίσθηση. Η συχνή εφαρμογή του χειλικού βάλσαμου, περίπου κάθε δύο ώρες, θα βοηθήσει να δημιουργηθεί μια μόνιμη προστατευτική ασπίδα απέναντι στην ξηρότητα του αέρα, το κρύο, τον άνεμο και τον ήλιο.

Όμως με ποια κριτήρια να επιλέξουμε το καταλληλότερο, αλλά και ασφαλέστερο προϊόν για να περιποιηθούμε τα χείλη μας;

Τα κοινά χειλικά βάλσαμα του εμπορίου περιέχουν σε πολύ μεγάλο ποσοστό τα βασισμένα στο πετρέλαιο συνθετικά συστατικά, συμπεριλαμβανομένου του petrolatum, της παραφίνης και των ορυκτελαίων, τα οποία προέρχονται από το ίδιο ακατέργαστο πετρέλαιο που χρησιμοποιείται για να παραχθεί η κοινή βενζίνη και το πετρέλαιο θέρμανσης!

Και όπως είναι γνωστό, το πετρέλαιο και η βενζίνη κινούν άψογα το αυτοκίνητο μας, όμως δε θα θέλαμε να σκεφτούμε τι κακό θα μπορούσαν να κάνουν στο σώμα μας. Προκειμένου να καλυφθούν οι δυσάρεστες μυρωδιές, προστίθενται στις συστατικές συνθέσεις σκληρά, συνθετικά αρώματα. Ο κατάλογος με τα συνθετικά συστατικά είναι μακρύς και προκαλεί τρόμο. Πολλά από αυτά έχουν συνδεθεί με την εμφάνιση διαφόρων μορφών καρκίνου, όπως το petrolatum με τον καρκίνο του μαστού. Ένα πολύ κοινό συστατικό στα ευρείας κυκλοφορίας lip balms είναι και η φαινόλη, ένα δηλητηριώδες χημικό, το οποίο χρησιμοποιείται και στην παραγωγή λιπασμάτων και μπορεί εύκολα να απορροφηθεί από το δέρμα. Άλλα επικίνδυνα συστατικά είναι τα συνθετικά αρώματα, τα parabens, παράγωγα της ναφθαλίνης κ.α.

Τα lip balms του κοινού εμπορίου μπορεί να σας κάνουν να αισθανθείτε τα χείλη σας ενυδατωμένα και μαλακά αρχικά, αλλά μακροπρόθεσμα τα αφυδατώνουν εντελώς. Κυρίως, όμως, σοκ προκαλεί και μόνον η σκέψη των σωρευτικών αποτελεσμάτων που μπορεί να επιφέρει η μακρόχρονη χρήση ενός χειλικού βάλσαμου, που παρασκευάζεται με τις παραπάνω συστατικές ουσίες. Πόσο μάλλον, η συχνή εφαρμογή σε ένα τόσο ευαίσθητο σημείο της ανθρώπινης επιδερμίδας, όπως είναι τα χείλη, με την τόσο μεγάλη απορροφητικότητα σε ουσίες, οι οποίες και καταλήγουν άμεσα και γρήγορα στη ροή του αίματός μας. Και ας μη ξεχνάμε ότι με την κάθε εφαρμογή ενός lip balm, μικρή ποσότητα καταλήγει πάντα στο στομάχι μας!

Η διερεύνηση του λόγου για τον οποίο η κατανάλωση των κοινών σημάτων του εμπορίου (ναι, αυτών με την μεγάλη περιεκτικότητα σε συνθετικά, χημικά, καρκινογόνα και παράγωγα του πετρελαίου) είναι σταθερά υψηλή, υπερβαίνει τον σκοπό αυτού του άρθρου, ωστόσο θα πρέπει να αναζητηθεί και στις δαπανηρές στρατηγικές μάρκετινγκ των πολυεθνικών εταιριών.

Ευτυχώς, η λύση για την αποφυγή όλων των παραπάνω είναι εύκολη και προσιτή. Πλέον εύκολα μπορεί να βρει κανείς χειλικά βάλσαμα με κατευναστικά φυτικά εκχυλίσματα και φυτικά έλαια, καθώς και άλλα συστατικά προερχόμενα από φυσικές αμιγώς πηγές. Χωρίς να περιλαμβάνουν απολύτως καμία επιβλαβή, συνθετική ουσία και βεβαίως με ανώτερη αποτελεσματικότητα όσον αφορά την περιποίηση, προστασία, θρέψη και ενυδάτωση των χειλιών, τα προϊόντα αυτά είναι εύκολα αναγνωρίσιμα από τα συστατικά τους. Σχεδόν πάντα περιλαμβάνουν φυτικά εκχυλίσματα, έλαια και ιδιαίτερα jojoba oil, κηρύθρα, aloe vera, βιταμίνες Α και Ε.

Έχουμε επίσης την επιλογή σε lip balms που πηγαίνουν ένα βήμα παρακάτω και παράγονται με τα παραπάνω συστατικά, τα οποία φέρουν και την πιστοποίηση πηγών οργανικής (βιολογικής) καλλιέργειας. Αυτά αποτελούν την ιδανικότερη λύση, καθώς παρέχουν και την επιπρόσθετη ασπίδα έναντι σε καλλιέργειες με χρήση λιπασμάτων.

Παράλληλα με τη λειτουργία της ενυδάτωσης και προστασίας, η αγορά έχει πλέον να προσφέρει και προϊόντα με φυσικές απολαυστικές γεύσεις φρούτων, άλλες σειρές εντελώς ακίνδυνες για τα παιδιά, αλλά και προϊόντα καλλωπισμού των χειλιών με λάμψη και γήινα χρώματα από φυσικά ορυκτά.

Είναι λοιπόν τόσο εύκολο πλέον να εναποθέσει κανείς την περιποίηση και καλλωπισμό των χειλιών του στην αγνότητα των φυσικών χειλικών βάλσαμων. Έτσι ώστε να μπορούμε να ενυδατώνουμε αυτά φυσικά και να μπορούμε να γευόμαστε και να κρατάμε την αγνότητα της φύσης στα χείλη μας.

Κάτι άλλο που είναι καλό να κάνουμε είναι ένα πήλινγκ χειλιών, με αγνά υλικά που τα έχουμε πάντα στο σπίτι μας. Κάποια από αυτά είναι το μέλι, το γιαούρτι, η ζάχαρη, ο καφές, η βρώμη κλπ.  Ενα πολύ καλό και απλό πήλινγκ είναι η ζάχαρη ανακατεμένη με λίγο μέλι. Τρίβετε για λίγη ώρα απαλά τα χείλη σας, ώστε να απομακρυνθούν τα νεκρά κύτταρα. Και αμέσως μετά, τα χείλη σας είναι έτοιμα να δεχθούν την οποιαδήποτε άλλη περιποίηση.

Και ας μη ξεχνάμε ότι στα χείλη μας οφείλουμε τα 100.000 περίπου φιλιά που προσφέρουμε κατά τη διάρκεια της ζωής μας!

 

Κινόα-Αμάρανθος

Κινόα: η μητέρα των δημητριακών

Η κινόα (ή κίνβα) ήταν κατά τους Ίνκας μια αληθινά χρυσή τροφή,
η «μητέρα όλων των δημητριακών», πολύτιμη όσο το καλαμπόκι και η πατάτα. Μόνο
που δεν είναι δημητριακό, παρά ο αποξηραμένος καρπός ενός φυτού της Βολιβίας
και του Περού. Η θρεπτική της αξία: Περιέχει περισσότερες πρωτεΐνες από
οποιοδήποτε δημητριακό: 16,2% σε σύγκριση με το 14% του σιταριού και το 7,5%
του ρυζιού. Έχει υψηλή περιεκτικότητα στα αμινοξέα λυσίνη, μεθιονίνη και
κυστίνη και επιπλέον περιέχει όλα τα βασικά αμινοξέα. Η διατροφική της αξία από
πρωτεϊνική άποψη πλησιάζει του κόκκινου κρέατος και των γαλακτοκομικών.
Επιπλέον όμως έχει πολύ χαμηλότερα λιπαρά από αυτές τις τροφές και φυσικά τις
πολύτιμες φυτικές ίνες. Περιέχει επίσης κάλιο, σίδηρο, ψευδάργυρο και διάφορες
βιταμίνες του συμπλέγματος Β.

Τι μας προσφέρει: Είναι μια τροφή ελαφριά και εύπεπτη, πολύ καλή και για
ηλικιωμένα άτομα, καθώς ανεβάζει τον αιματοκρίτη, βοηθά στην καλή τροφοδότηση
του εγκεφάλου με αίμα και, επιπλέον, έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη.

Πώς θα την αξιοποιήσετε: Χάρη στη λεπτή γεύση της μπορεί να συνδυαστεί με αμέτρητα
συστατικά σε κύρια πιάτα, σούπες και σαλάτες και υποκαθιστά οποιοδήποτε
δημητριακό ή ρύζι στις ανάλογες συνταγές. Η παρασκευή της είναι απλή: Ρίχνετε
ένα μέρος κινόα σε δυο μέρη νερό που βράζει και, όταν ξαναπάρει βράση,
χαμηλώνετε τη φωτιά, σκεπάζετε και αφήνετε μέχρι να απορροφηθεί όλο το νερό
(περίπου 15 λεπτά). Είναι έτοιμη όταν οι κόκκοι γίνουν διαφανείς. Μια παραλλαγή
της για πρωινό: αφού σιγοβράσει η κινόα για 5, να προσθέτετε φέτες μήλου, σταφίδες
και συνεχίζετε το βράσιμο ώσπου να απορροφηθεί το νερό. Στη συνέχεια σερβίρετε
με γάλα και μέλι ή καστανή ζάχαρη. Μπορείτε ακόμα να φτιάξετε ταμπουλέ, τη
δροσερή ανατολίτικη σαλάτα με το πλιγούρι και το μαϊντανό, χρησιμοποιώντας αντί
για πλιγούρι την κινόα. Μια άλλη ιδέα είναι να προσθέσετε στη βρασμένη κινόα
ψιλοκομμένα σοταρισμένα λαχανικά, όπως καρότα, πιπεριά πράσινη και κόκκινη,
κρεμμύδι, σκόρδο και καβουρντισμένα αμύγδαλα ή άλλους σπόρους.

Αμάρανθος:

Πριν ανακαλυφθεί η Αμερική από τον Κολόμβο, οι Αζτέκοι είχαν ανακαλύψει τη
σπουδαιότητα του αμάρανθου, όχι μόνο ως φαγώσιμου, αλλά και ως θεραπευτικού
φυτού. Τον τιμούσαν μάλιστα τόσο, ώστε να τον χρησιμοποιούν και στις
(αιματηρές) ιεροτελεστίες τους, πράγμα που τρόμαξε τόσο τους Ισπανούς κονκισταδόρες,
ώστε να απαγορεύσουν τη χρήση. Όμως ο αμάρανθος εξακολούθησε να αποτελεί βασικό
συστατικό διατροφής όχι μόνο στη Λατινική Αμερική, αλλά και στην Ινδία και το
Νεπάλ. Έκαναν αλεύρι από τους σπόρους του, ποτά από τη ζύμωσή του, διαφόρων
ειδών φαγητά και χρησιμοποιούσαν τα φύλλα και τα κόκκινα άνθη του για
διατροφικούς και ιαματικούς σκοπούς.

Η θρεπτική του αξία: Τι το σπουδαίο όμως έχει αυτός ο θάμνος με το ελληνικής
καταγωγής όνομα (που του δόθηκε χάρη στην εκπληκτική αντοχή του); Οι σπόροι του
περιέχουν άφθονη πρωτεΐνη, που περιλαμβάνει σεβαστές ποσότητες από λυσίνη και
μεθιονίνη, δυο βασικά αμινοξέα τα οποία σπάνια συναντώνται σε φυτικές τροφές.
Έχει τρεις φορές περισσότερες φυτικές ίνες και πέντε φορές περισσότερο σίδηρο
από το σιτάρι, δυο φορές περισσότερο ασβέστιο από το γάλα κι ακόμα φώσφορο,
κάλιο και βιταμίνες A και C. Περιέχει τοκοτριενόλες (μια μορφή της βιταμίνης Ε)
και έλαιο πλούσιο σε λινολεϊκό οξύ. Τα φύλλα, που επίσης τρώγονται, μοιάζουν με
του σπανακιού στη γεύση, αλλά έχουν περισσότερο ασβέστιο, σίδηρο και φώσφορο
από αυτό.

Πώς θα τον αξιοποιήσετε: Μαγειρεύεται σαν δημητριακό, αλέθεται σε αλεύρι, ψήνεται σαν ποπ-κορν. Μπορεί να μαγειρευτεί μαζί με άλλα σιτηρά, να προστεθεί σε τηγανητά
λαχανικά και σούπες αλλά και σε σάλτσες. Το αλεύρι του μπορεί να χρησιμοποιηθεί
μόνο του για παρασκευάσματα που δεν φουσκώνουν, όπως τηγανίτες ή πίτες, ενώ για
ψωμί θα πρέπει να αναμιχθεί με άλλα αλεύρια (1 μέρος αμάρανθος και 3-4 μέρη
άλλα είδη), γιατί δεν περιέχει γλουτένη. Οι σπόροι μαγειρεύονται σε νερό
(αναλογία 1: 2,5 μέρη νερό) σκέτο ή αναμεμιγμένο με ζωμό ή χυμό μήλου, για 20,
ώσπου να μαλακώσουν. Μπορείτε να προσθέσετε τζίντζερ, αρωματικά βότανα ή να το
αναμίξετε με όσπρια. Ανακατεμένο με μέλι, σταφίδες, ξηρούς καρπούς μπορεί να
αποτελέσει ένα καλό «μούσλι» για πρωινό.

Αμάρανθο και Κινόα , καθώς και προϊόντα τους, θα βρείτε σε βιολογικά καταστήματα.

 
2 Σχόλια

Posted by στο 13/10/2011 in Uncategorized

 
 
Αρέσει σε %d bloggers: