RSS

Monthly Archives: Νοέμβριος 2011

Και τώρα τι τρώω;

Και τώρα τι τρώω;;;;;;

 

Όλο και πιο πολλοί άνθρωποι καταφεύγουν σε ειδικούς γιατρούς για να κάνουν τεστ δυσανεξίας στις τροφές. Είτε γιατί έχουν κάποιο πρόβλημα υγείας, είτε για να χάσουν βάρος, είτε απλά για ευεξία. Κάποιοι μιλάνε για μόδα… Εγώ θα έλεγα ότι είναι ανάγκη, καθώς όλοι πια γνωρίζουμε ότι η σωστή διατροφή είναι το Α και το Ω στην καλή υγεία και ευεξία.

Το τεστ αυτό μας δείχνει ποιες τροφές πρέπει να αποφεύγουμε για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα ή για πάντα, ώστε να διορθώσουμε το πρόβλημα υγείας που έχουμε και να αισθανόμαστε καλά. Πηγαίνουμε λοιπόν, κάνουμε το τεστ και παίρνουμε στα χέρια μας μια λίστα με τις τροφές που πρέπει να περιορίσουμε. Μέχρι εδώ όλα καλά. Μόλις δούμε όμως ότι απαγορεύονται τρόφιμα που τα χρησιμοποιούμε καθημερινά στην διατροφή μας αμέσως μας γεννάται το ερώτημα: ΚΑΙ ΤΩΡΑ ΤΙ ΤΡΩΩ; Με τι μπορώ να αντικαταστήσω το σιτάρι που περιέχεται στα περισσότερα τρόφιμά; Τι μπορώ να φάω αντί για ρύζι; Τι να χρησιμοποιήσω αντί για ζάχαρη ή αλάτι; Αντί για γάλα και γαλακτοκομικά-τυροκομικά προϊόντα;

Υπάρχουν πάρα πολλές επιλογές με τις οποίες μπορείτε να αντικαταστήσετε τα τρόφιμα που απαγορεύονται. Αυτά τα προϊόντα όμως δεν θα τα βρείτε στα σούπερ μάρκετ, αλλά κυρίως σε βιολογικά καταστήματα  και υγιεινής διατροφής. Ας τα εξετάσουμε ένα-ένα:

ΨΩΜΙ ΚΑΙ ΑΡΤΟΣΚΕΥΑΣΜΑΤΑ:

Πάρα πολλοί είναι αυτοί που πρέπει να αποφεύγουν το λευκό ψωμί λόγω της γλουτένης που περιέχεται στο σιτάρι.  Σε κάποιους συνιστάται το ψωμί σίκαλης. Εδώ θα πρέπει να ξέρετε ότι το ψωμί σίκαλης που πωλείται στα αρτοποιεία δεν είναι από σκέτο αλεύρι σίκαλης, αλλά μίξη αλεύρων σίκαλης και σταριού. Σε βιολογικά καταστήματα θα βρείτε διάφορα είδη αλευριού όπως: αλεύρι σίκαλης, κριθαριού, βρώμης, κεχριού, φαγόπυρου, λιναρόσπορου, καλαμποκιού, ρυζιού, ρεβιθιού, ντίνκελ και αμάρανθου (περιέχουν ελάχιστη γλουτένη και είναι πολύ καλά ανεκτά από άτομα με δυσανεξία στη γλουτένη). Υπάρχουν επίσης και έτοιμα μίγματα αλεύρων χωρίς γλουτένη για λευκό και σκούρο ψωμί. Με τα προϊόντα αυτά μπορείτε να κάνετε τόσο το ψωμί σας, όσο και τα γλυκίσματά σας. Αντί για κακάο μπορείτε να χρησιμοποιήσετε χαρουπάλευρο.  Θα βρείτε επίσης και προζύμι χωρίς γλουτένη.

ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΩΙΝΟ ΜΑΣ:

 Αντί για ψωμί μπορείτε να φάτε ριζογκοφρέτα ή γκοφρέτα από σιτάρι ντίνκελ. Αντικαταστήστε  τα κοινά δημητριακά (που όλα τους περιέχουν σιτάρι και ζάχαρη) με νιφάδες καλαμποκιού, ρυζιού, κεχριού, φαγόπυρου, βρώμης. Θα βρείτε και μούσλι χωρίς γλουτένη. Το ψωμάκι Εσσαίων είναι πολύ νόστιμο και υγιεινό, και επιπλέον βοηθάει πολύ σε προβλήματα δυσκοιλιότητας.

Άτομα με ευαισθησία στα γαλακτοκομικά και τυροκομικά προϊόντα μπορούν να αντικαταστήσουν το γάλα με φυτικά ροφήματα όπως αμυγδαλόγαλα, ροφήματα  βρώμης, ρυζιού, σόγιας κλπ. Κυκλοφορούν τόσο σε φυσική γεύση όσο και με γεύσεις κακάο, βανίλια, φράουλα, μπανάνα κλπ. Αντί για τυρί χρησιμοποιείστε Τόφου (μαλακό τυρί από σόγια), το οποίο κι αυτό θα το βρείτε σε διάφορες μορφές και γεύσεις.

Υπάρχουν πολλά προϊόντα που μπορούν να αντικαταστήσουν την ζάχαρη. Αν δεν θέλετε να χρησιμοποιήσετε τα χημικώς παρασκευασμένα γλυκαντικά, έχετε πάρα πολλές φυσικές και φυτικές επιλογές. Αυτές είναι: φρουκτόζη, στέβια, σιρόπι αγαύης, σιρόπι σφενδάμου, βύνη ρυζιού, βύνη κριθαριού, μελάσα, χαρουπόμελο, πετιμέζι και βέβαια το πολύ γνωστό σε όλους μέλι. Όλα αυτά τα γλυκαντικά, εκτός από την γλύκα τους μας δίνουν και πολλές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία, σε αντίθεση με την ζάχαρη που το μόνο που μας δίνει είναι θερμίδες.

ΓΙΑ ΤΟ ΦΑΓΗΤΟ ΜΑΣ: Διαφόρων ειδών ζυμαρικά μπορούν να μας δώσουν ποικιλία στην διατροφή μας. Όταν υπάρχει περιορισμός στα  κοινά ζυμαρικά, στα βιολογικά καταστήματα θα βρείτε ζυμαρικά σίκαλης, ρυζιού, καλαμποκιού, ρυζιού και καλαμποκιού, φαγόπυρου και ζυμαρικά από σιτάρι ντίνκελ.  Αντί για κρέας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε προϊόντα σόγιας: κιμάς, τας κεμπάπ, μπιφτέκι καθώς και αλλαντικά όπως λουκάνικα από σόγια και λούπινο, μπέικον, μπέργκερ κλπ. Αν πρέπει να αποφύγετε το ρύζι, μια καλή επιλογή είναι το φαγόπυρο, το κεχρί, το κινόα.Το ζωικό βούτυρο μπορείτε να το αντικαταστήσετε με φυτικά βούτυρα ξηρών καρπών όπως: φυστικοβούτυρο, φουντουκοβούτυρο, αμυγδαλοβούτυρο, ηλιοσποροβούτυρο, λάδι καρύδας.  Αν δεν θέλετε να καταναλώνετε το κοινό – χημικώς επεξεργασμένο – αλάτι, χρησιμοποιήστε θαλασσινό ανεπεξέργαστο αλάτι ή ορυκτό αλάτι. Επίσης, αν έχετε πρόβλημα με την υπέρταση και για καλή υγεία της καρδιάς σας, χρησιμοποιήστε φυτικό αλάτι που αντί για νάτριο περιέχει κάλιο.

ΣΝΑΚΣ: Σε καταστήματα υγιεινής διατροφής υπάρχουν πολλά προϊόντα που μπορείτε να καταναλώσετε χωρίς να νοιώθετε ότι λόγω των περιορισμών στερείστε κάτι. Θα βρείτε μπισκότα γεμιστά και απλά, κρακεράκια, φρυγανιές, επιδόρπια, ζελέ, λουκούμια κλπ. και όλα αυτά χωρίς γλουτένη και λακτόζη. Επίσης θα βρείτε σοκολάτες γάλακτος, υγείας και με γεύσεις, χωρίς ζάχαρη, αλλά με άλλα γλυκαντικά που μειώνουν τις θερμίδες στις μισές από τις κοινές σοκολάτες του εμπορίου.

 
 
Αρέσει σε %d bloggers: