RSS

Monthly Archives: Μαΐου 2013

Η σωστή διατροφή στις εξετάσεις.

H ΣΩΣΤΗ ΔΙΑΤΡΟΦΗ ΣΤΙΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ

Τα παιδιά μας έχουν μπει πλέον στην τελική ευθεία για τις πανελλαδικές εξετάσεις και η αγωνία, το άγχος και η πνευματική κούραση βρίσκονται στο αποκορύφωμά τους. Ειδικότερα γι αυτήν την περίοδο καλό θα ήταν η διατροφή των παιδιών να περιλαμβάνει πολλά φρούτα και λαχανικά, Ω-3 (λιπαρά ψάρια, καρύδια, λιναρόσπορος), Ω-6 (ελαιόλαδο, σπορέλαια, αμύγδαλα, φιστίκια), δημητριακά σε μορφή νιφάδων-μούσλι από σιτάρι, κριθάρι, σίκαλη, βρώμη, σόγια, κεχρί και βέβαια τα απαραίτητα γλυκαντικά  όπως μέλι και η αγαπημένη μας  σοκολάτα.

Το ότι η σωστή διατροφή βοηθάει κατά πολύ στις επιδόσεις είναι λίγο πολύ γνωστό. Γνωρίζοντας όμως ότι, όχι μόνο τα παιδιά αλλά και όλοι μας, συνηθίζουμε να αποκλείουμε κάποιες ομάδες τροφών από τη διατροφή μας, κάποια από τα συμπληρώματα διατροφής μπορεί να αποδειχθούν ως μια πολύτιμη βοήθεια. Τα συμπληρώματα αυτά είναι: Βιταμίνη C, σύμπλεγμα βιταμινών Β,  Ω-3,6 λιπαρά οξέα, γύρη και βασιλικός πολτός,  και το πολύτιμο Gingko Biloba που υπάρχει σε βότανο και σε ταμπλέτες. Το Gingko Biloba βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος και ειδικά του εγκεφάλου, με αποτέλεσμα την καλύτερη οξυγόνωση του. Βοηθάει πολύ τη μνήμη και την πνευματική διαύγεια, σε περιπτώσεις κατάθλιψης, απώλειας εγρήγορσης, εμβοών, κρύων άκρων και γεροντικής άνοιας.

Άλλα βότανα που βοηθούν στην καταπολέμηση του άγχους είναι: Βαλσαμόχορτο, δενδρολίβανο, λεβάντα, μέντα, βασιλικός, τίλιο, χαμομήλι και βαλεριάνα. Καλό είναι να πίνονται σαν αφέψημα ή έγχυμα σε αντικατάσταση του καφέ ή των αναψυκτικών.

Όσον αφορά τη γύρη και τον βασιλικό πολτό που προσφέρουν πληθώρα διατροφικών στοιχείων και βιταμινών, αλλά για κάποια άτομα είναι δύσκολο να καταναλωθούν σκέτα (και ειδικά στα παιδιά), υπάρχει ένα πολύ έξυπνο σκεύασμα, η ΒιοΔύναμη. Είναι μέλι ανακατεμένο με γύρη και βασιλικό πολτό σε σωστές αναλογίες ώστε να λαμβάνουμε κάθε μέρα την συνιστώμενη ημερήσια δόση.

Ασφαλώς δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και την πολύτιμη σπιρουλίνα!

Δεν χρειάζεται βέβαια να χρησιμοποιηθούν όλα αυτά μαζί, ένα απ’ όλα θα μπορούσε να κάνει πάρα πολύ καλή δουλειά και να προσφέρει μια πολύτιμη βοήθεια.

Είναι μεγάλο λάθος να εφαρμόσουμε μια σωστή διατροφή και να πάρουμε συμπληρώματα διατροφής κατά την περίοδο των εξετάσεων. Για να υπάρχει ένα σωστό αποτέλεσμα και να έχουμε καλή μνήμη και συγκέντρωση, η βοήθεια αυτή θα πρέπει να ξεκινήσει τουλάχιστον 2 μήνες πριν τις εξετάσεις.

Επίσης και τα αιθέρια έλαια αρκεύθου, βασιλικού, δάφνης, δενδρολίβανου, θυμαριού, κέδρου, λεβάντας και πεύκου βοηθούν πολύ στην πνευματική διαύγεια. Ειδικά το αιθέριο έλαιο λεβάντας, που έχει τις περισσότερες ιδιότητες και πολύ ωραίο άρωμα, καλό είναι να χρησιμοποιείται σ’ ένα αρωματοδοχείο μέσα στο δωμάτιο που διαβάζουν τα παιδιά. Θα διώξει το άγχος και την κούραση από το διάβασμα και θα προσθέσει μια νότα αισιοδοξίας.

Επίσης, κατά τον ύπνο, μπορούμε να ρίξουμε μια-δυο σταγόνες αιθέριου ελαίου λεβάντας σ’ ένα μαντιλάκι ή βαμβάκι και να το βάλουμε κάτω από το μαξιλάρι. Θα έχουμε έναν ήρεμο ύπνο και θα ξυπνήσουμε γεμάτοι ενέργεια και με καθαρό μυαλό.

Ό, τι πιο φυσικό λοιπόν! Ό, τι παράγει η μέλισσα, η γη και η θάλασσα!

Καλή επιτυχία σε όλα τα παιδιά!

 
 
 
Αρέσει σε %d bloggers: